معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی:

هشت هزار فعال حوزه صنایع دستی در کشور بیمه شدند

جلالی گفت: هشت هزار فعال صنایع دستی و ۲ هزار راهنمای تور در کشور بیمه شده‌اند که این روند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع فعالان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد گفت: دولتی بودن برای صنایع دستی سم است، این حوزه باید مردمی بماند و منجر به توانمندی شود.

وی افزود: صنایع دستی، مردمی‌ترین بخش مشارکت در اقتصاد است و در این قسمت همه اقشار از جمله زنان، کودکان و کهنسالان می‌توانند فعالیت کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

جلالی ادامه داد: در دولت سیزدهم برای اولین بار کارگاه‌گردی در تور‌ها گنجانده شد و امیدواریم با کم شدن این فاصله‌ها به لطف ظرفیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم ازصنایع دستی بیشتر استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به استفاده از زنجیره اقتصادی به منظور تقویت ظرفیت‌ها افزود: در استان یزد دو حوزه پوشاک، گردشگری و صنایع دستی تعریف شد تا به عنوان زنجبره اقتصادی مورد حمایت بیشتر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توانمند سازی فعالان صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: تاکنون هشت هزار فعال صنایع دستی و دو هزار نفر از راهنمایان تور بیمه شده‌اند که این روند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

جلالی ادامه داد: در دو سال اخیر در مورد ظرفیت شناسی که به تفسیر و تولید برسد اقدام شد و باید همگرایی و هم افزایی و همجوشی صورت گیرد تا صنایع دستی به عنوان کارکرد اصلی میراث فرهنگی با کمک همه بخش‌های اداری و فرابخشی به پیش رود.

وی اظهار داشت: در برنامه هفتم اصل تقویت زیست بوم صنایع دستی ایجاد شد که قبل از آن، این بند نبود و این اصل برای اجرایی شدن نیاز به همکاری همه بخش‌ها دارد و نهاد‌های مختلف باید در این زمینه کمک کنند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: اگر همه عناصر جدای از هم کار کنند به نتیجه و ثمری نخواهیم رسید و به همین دلیل نشست و توافقی با وزارت کشور صورت گرفت تا با توجه به تمرکز زدایی و اقلیم و ظرفیت بومی و اقتصاد هویت بنیان اقدام شود.

وی ادامه داد: امسال به نام مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است و به راحتی می‌توان در صنایع دستی همگرایی ایجاد کرد و به زنجیره ارزش رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار