پیش‌بینی خیل عظیم زوار در دروازه نجف کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه گفت : امسال پیش‌بینی خیل عظیم زوار را در دروازه نجف کرمانشاه داریم و باید همه تدارکات لازم را لحاظ کنیم تا خدمت شایسته‌ای داشته باشیم.

محمد‌رضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال از زائران حسینی در اسن شهرستان خبر داد و گفت : ستاد اربعین امسال و همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی در راستای ترویج تمدن‌سازی اسلامی حائز اهمیت است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با یادآوری اقدامات سال قبل در خصوص خدمات ستاد اربعین و پذیرایی از زوار حسینی در مواکب شهرستان، افزود: سال قبل استقبال خوبی در بحث تردد زوار از مرز خسروی شد و زیرساخت‌ها لازم نیز فراهم شدند، لذا امسال نیز پیش‌بینی خیل عظیم زوار را در درواز نجف کرمانشاه داریم و باید همه تدارکات لازم را لحاظ کنیم تا خدمت شایسته‌ای داشته باشیم.

فرماندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی تجربیات سال گذشته ستاد اربعین چراغ راه در پیشرفت کار فعالیت ستاد امسال است و سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی‌ها می‌شود، تاکید کرد: بحث غرفه‌بندی با اولویت شهرستان کرمانشاه و سامان‌دهی پارکینگ‌های اربعین با جدیت از سوی بخشداری‌های شهرستان باید در دستور کار باشد تا همچون سنوات قبل در این زمینه موفق عمل کنیم.

آمویی با اشاره به اینکه شعار جهانی امسال اربعین حسینی «کربلا طریق الاقصی» است، بیان کرد: حضرت امام (ره) بار‌ها در دوران دفاع مقدس فرمودند؛ راه قدس از کربلا می‌گذرد و امسال با عملیات بزرگ پهبادی با عنوان وعده صادق سپاه کلام حضرت مصداق عینی پیدا کرده است.

وی با تأکید بر شروع به کار کمیته‌های ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه، تصریح کرد: بخشداری‌ها در حوزه اربعین متولی بخش‌ها هستند و به ویژه در ماهیدشت به عنوان گلوگاه و استقبال فراوان زوار‌الحسین را در این منطقه داریم باید بازدید میدانی و تامین زیرساخت‌ها به دلیل اهمیت موقعیت آن از لحاظ خدمات رسانی مورد توجه باشد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سال قبل بیش از ۲ میلیون نفر اسکان فقط در شهر کرمانشاه داشتیم، اظهار کرد: تجمیع مواکب و ایجاد بازارچه‌ها، تأمین چشمه‌های سرویس بهداشتی، پارکینگ خودروها، جانمایی موکب‌ها، روشنایی معابر، اسکان در استراحتگاه، امکانات رفاهی، خط‌کشی جاده‌ها و... را در دستور کار قرار دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۳:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرزخسروی دروازه اصلی کربلای معلی است و ما مردم کرمانشاه خادمین زوارارباب هستیم
آخرین اخبار