همایش بزرگ نکوداشت فردوسی و روز زبان فارسی در زابل برگزار شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: همایش بزرگ نکوداشت فردوسی و روز زبان فارسی در محل کتابخانه عمومی استاد ایرج افشار سیستانی شهرستان زابل برگزار شد.

  مهدی جهانتاب در مراسم گرامیداشت فردوسی، با تشریح برخی افتخارات سیستان در حوزه علم و ادب و هنر اظهار کرد: انتخاب روستای ژاله‌ای زابل به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور، نشان از وجود ظرفیت بالای این منطقه در بعد فرهنگی را دارد.

وی ادامه داد: شهرستان زابل ظرفیت انتخاب به عنوان شهر دوستدار کتاب کشور را دارد و توسعه فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی در این راستا باید باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، کتابخانه استاد ایرج افشار را یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین کتابخانه‌های عمومی در منطقه جنوب شرق معرفی و از همه مردم دعوت کرد تا برای استفاده از این امکانات به کتابخانه مراجعه کنند.

شاهنامه سند افتخار و بزرگترین کتاب فارسی، حماسی و زبان فارسی

علی اصغرمیری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زابل، نیز هدف از برگزاری این همایش را پاسداشت مقام رفیع حکیم ابوالقاسم فردوسی، عنوان کرد و گفت: شاهنامه به عنوان سند افتخار و بزرگترین کتاب فارسی، حماسی و زبان فارسی سند اصالت، هویت و پیوند دهنده اقوام مختلف در اقصی نقاط جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار