حمایت مردم انگلیس از آتش بس در غزه و تحریم تسلیحاتی اسرائیل

نظرسنجی‌ها از حمایت مردم انگلیس از تحریم تسلیحاتی تل آویو و استقرار آتش بس در غزه حمایت دارد.

گرچه رهبران کشور‌های غربی به طور تمام قد از رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کنند، اما به دلیل توسعه ارتباطات جهانی و دسترسی آزاد به اطلاعات، اکنون مردم جهان نسبت به فجایع رخ داده در غزه آگاهی کافی بدست آورده و افکار عمومی به شدت علیه صهیونیست‌ها بسیج شده است. 

به گزارش الجزیره، نظرسنجی‌های جدید در انگلیس نشان می‌دهد اکثریت مردم این کشور با جنگ غزه مخالف هستند. 

داده‌های آماری نشان می‌دهد اکنون بیش از ۷۰ درصد از مردم انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی، خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه هستند. این آمار بار دیگر فشار افکار عمومی بر دولتمردان انگلیسی برای پایان بخشیدن به حمایت از اسراییل در جنگ غزه را نمایان می‌سازد. 

از میان رای دهندگان به حزب محافظه کار در سال ۲۰۱۹ که باعث پیروزی این حزب در پارلمان شد، ۶۷ درصد خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه هستند. 

در میان حزب کارگر، اصلی‌ترین حزب مخالف دولت نیز ۸۶ درصد از رای دهندگان خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه شدند. 

نتایج این نظرسنجی درحالی مطرح می‌شود که تاکنون دولت انگلیس از درخواست برای استقرار آتش بس در غزه اجتناب کرده و تنها خواستار آتش بس موقت میان طرفین به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان شده است. 

همچنین مردم انگلیس از اعمال تحریم‌های تسلیحاتی بر اسراییل به دلیل جنگ غزه حمایت می‌کنند. سیاستمداران انگلیسی می‌گویند لندن تنها یک درصد از تسلیحات مورد نیاز تل آویو را تامین می‌کند و این موضوع نمی‌تواند تاثیری در جنگ غزه داشته باشد.

آمریکا بزرگترین تامین کننده تسلیحاتی رژیم صهیونیستی است. در میان کشور‌های اروپایی، آلمان با تامین ۳۰ درصد از تسلیحات تل آویو، در جایگاه نخست قرار دارد.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر نسل کشی اسرائیل بیدار شوند
۲۰:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر نسل کشی اسرائیل بیدار شوند
آخرین اخبار