ارزبری ۱.۵ میلیارد دلاری کالا‌های سلامت/ یارانه ارزی، پرداختی از جیب مردم را ثابت نگه داشته است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اختصاص یارانه ارزی به کالا‌های سلامت، پرداختی از جیب مردم را ثابت نگه داشته است.

سید حیدر محمدی  رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه  بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی گفت:در سال گذشته واردات کالاهای سلامت، یک و نیم میلیارد دلار ارزبری داشته و تلاش وزارت بهداشت کاهش وابستگی و تولید این کالاها با هدف کم شدن ارز بری است. 

او افزود: در تامین ارز با توجه محدودیت ها دچار مشکلاتی هستیم. با وجود ادعای پوشالی استکبار جهانی، دارو و کالاهای سلامت تحریم هستند و انتقال پول برای تامین دارو و تجهیزات سخت است. 

محمدی ادامه داد: اکنون وابستگی به ارز ترجیحی کاهش پیدا کرده است و این کار نیاز به حمایت بیشتر سازمان برنامه و بودجه دارد. برنامه ریزی شده تا پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نکند. 

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بیشترین میزان ارز بری برای لوازم و تجهیزات  قلبی  است و برنامه ریزی شده ماهیانه  پنج محصول جدید به سبد تولیدی کشور اضافه شود. 

وی افزود: یارانه ارزی، میزان پرداختی از جیب مردم را ثابت نگه داشته است. سازمان های بیمه گر بدهی خود را با تاخیر پرداخت کرده و همین موضوع سبب بروز مشکلاتی در زمینه تامین زنجیره شده است. 

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: در سال گذشته در زمینه تامین اقلام سلامت سالی کم دغدغه ای داشته ایم. دستگاه های ذینفع دیگری در تامین کالاهای سلامت دخیل هستند. 

خبرنگار : حمید جنیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.