کنترل آسیب‌های اجتماعی با ارتقای کار تیمی و تعامل بیشتر محقق می‌شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار، کودکان خیابانی در این استان که ابعاد مختلف و بین المللی دارد باید با ارتقای کار تیمی و تعامل بیشتر به حداقل برسد.

 رضا شریفی در کارگروه بیماری مالاریا و جلسه ساماندهی کودکان خیابانی که با حضور مدیرکل دبیرخانه پیشگیری از جرم قوه‌ قضائیه و رئیس کار گروه علمی عملیاتی کنترل و کاهش کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار کرد: موضوعاتی مانند آسیب های اجتماعی، کودکان کار، کودکان خیابانی در سیستان و بلوچستان که ابعاد مختلف و بین المللی دارد و یک مقوله انسانی است باید با ارتقای کار تیمی و تعامل بیشتر به حداقل برسد.

وی با اشاره به موضوع کودکان کار در سیستان و بلوچستان که استانی پهن پیکر است، افزود: وضعیت این پدیده اجتماعی نسبت به ۲ سال اخیر در استان بهتر شده به نحوی که این مهم منجر به ورود موسسات، بنگاه های کارآفرینی، خیریه ها و تشکل ها نیز شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از لحاظ بودجه در زمینه آسیب های اجتماعی یا مدیریت بیماری مالاریا هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: در کنارتان هستیم و می‌توانیم از تعاملاتی که با کشور پاکستان در حوزه مرز و سیاسی داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به وقوع باران های سیل آسا که اخیرا در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان جاری شد، گفت: باید برای پیشگیری و مهار برخی بیماری ها همچون مالاریا آموزش های لازم به اقشار مختلف ارائه شودو با تعاملاتی که در بین دانشگاه ها و هماهنگی و هم افزایی بسیار خوبی که در حوزه اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی وجود دارد دغدغه فعالان حوزه بهداشت و درمان در این زمینه رفع شود.

شریفی با بیان اینکه باید از تمام امکانات سیستان و بلوچستان برای مدیریت این بیماری استفاده کرد، ادامه داد: مصوباتی مطرح شده که باید به فرمانداران اعلام شود در این مصوبات همه موضوعات قابل طرح است که باید کمیته بندی شده و به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان درگیر این موضوع هستند، تاکید کرد: دانشگاه زابل و زاهدان کمتر درگیر هستند اما حساسیت باید در این زمینه وجود داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: روسای دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر در این‌زمینه دغدغه و تجربه های خوبی دارند که این دغدغه ها به صورت مصوبه ابلاغ می شود فرمانداران موظفند پیگیر تامین ادوات و امکانات مورد نیاز مانند داروها و پشه بند باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار