تحول عظیم در طرح‌های آبرسانی استان یزد در دولت سیزدهم

استاندار یزد گفت: در دولت سیزدهم تحولی بزرگ در حوزه آب در استان‌های فلات مرکزی به خصوص استان یزد در حال رقم خوردن است.

مهران فاطمی استاندار یزد به همراه برخی از مدیران استان از روند اجرای فاز اول خط دوم انتقال آب خلیج فارس به یزد بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت.

استاندار یزد در حاشیه این بازدید، به پیگیری‌های مستمر استان جهت اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به یزد اشاره کرد و گفت: فاز اول این خط به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجرا است که این خط، به مخزن R ۴ از خط اول وصل می‌شود.

 فاطمی در همین راستا ادامه داد: با بهره از این فاز، به صورت موقت ۲۰ میلیون متر مکعب آب از ظرفیت مازاد خط اول، به مخزن ذخیره آب فدک منتقل و به شبکه آب استان اضافه می‌شود.

استاندار یزد همچنین با بیان اینکه پروژه آب شیرین کن دوم خط نیز در مراحل پایانی قرار دارد، اضافه کرد: همزمان با اجرای فاز اول خط انتقال آب از دریا به استان، طراحی ۷۳۰ کیلومتر خط به سمت دریا شروع شد و به زودی ادامه محور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدفگذاری استان برای اجرای خط دوم خط انتقال آب خلیج فارس به یزد، افزودن ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به منابع آبی استان بود، اظهارکرد: ۲۰ میلیون مترمکعب آن از محل فاز اول خط، محقق می‌شود.

فاطمی با تاکید بر اینکه با افتتاح فاز‌های خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان، همه شهرستان‌های استان از آن منتفع می‌شوند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ما بر افتتاح همزمان فاز اول این پروژه آبی، به همراه با چند ابرپروژه دیگر استان؛ در جریان سفر رئیس جمهور به استان است.

وی در ادامه با اشاره به ورود جدی دولت سیزدهم به حل مسائل مرتبط با حوزه آب، گفت: در دولت سیزدهم تحولی بزرگ در حوزه آب در استان‌های فلات مرکزی مخصوصا استان یزد در حال رقم خوردن است.

استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش با اشاره به پیگیری‌های مستمر و جدی پروژه‌های آبی در استان، اظهارکرد: پروژه انتقال آب به شهرستان‌های میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، بهاباد و ... در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار