تامین بیش از ۳ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان

عاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یکی از وظایف مهم این معاونت را تامین زمین از راه قانونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت دانست و گفت: بیش از ۳ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان تامین شد.

 

مرتضی میثاقی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: موضوع تامین زمین از طریق تملک اراضی ملی در راستای ماده ۹، تملک اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و توافق با اشخاص حقوقی و حقیقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: سه هزار و ۲۱۸ هکتار زمین در سراسر استان خوزستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تامین و در حال انجام مراحل شهرسازی و اقدامات و مراحل تفکیک است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تامین این زمین‌ها را گام بزرگی برای خانه دار شدن جوانان دانست و گفت: زمین‌های دیگری نیز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشخص کرده‌ایم و در حال انجام اقدامات اولیه همچون شهرسازی، امکان سنجی از نظر توپوگرافی و دیگر موارد هستیم.

آقای میثاقی با بیان اینکه این زمین‌ها از لحاظ قابلیت کارسازی و امکان الحاق و تغییر کاربری در حال بررسی است‌، افزود: برای تحقق اهداف دولت درخصوص تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن و همچنین رونق و گسترش کسب و کار بی‌وقفه تلاش خواهیم کرد.

او گفت: تمام موارد مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان در حوزه املاک را خارج از نوبت بررسی خواهیم کرد تا این طرح ملی در موعد مقرر به سرانجام برسد.

طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد که سهم خوزستان ساخت ۲۸۰ هزار واحد در طول چهار سال است.

۴۰ هزار واحد از این تعداد باید در شهرهای جدید جانمایی شود همچنین ۷۶ هزار واحد از سهمیه استان مربوط به مسکن روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار