معدن طلای قروه به اسم کردستان به کام دیگران

منتخب مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس دوازدهم گفت: منافع معدن طلای داشکسن قروه به عنوان یکی از معادن طلای بزرگ کشور، به جیب غیر کردستانی ها می رود.

محمدرسول شیخی‌زاده امروز در مراسم اختتامیه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کردستان که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد اظهار داشت: این معدن جز رنج، ضرر و بیماری برای مردم منطقه و شهرستان عایدی نداشته است.

وی با بیان اینکه حتی نیرو‌های کار در این معدن غیربومی هستند، گفت: در استانی مانند زنجان یک بهره بردار را برای به کار گیری نیرو‌های کار زنجانی در معدن داشکسن قروه، به عنوان کارآفرین نمونه تشویق می‌کنند،  اما اینجا بر سر مردم منت می‌گذاریم که با اکتشاف جدید پهنه‌های معدنی اشتغال ایجاد می‌شود درحالی که این شعار محقق نمی‌شود.

نماینده منتخب مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم انتقال حساب‌های مالی معادن استان به بانک‌های این استان اضافه کرد: خبر اکتشاف معادن برای مردم استان خوشحالی در پی ندارد چرا که این اکتشافات خروجی برای مردم نخواهد داشت و حق مردم در این مسئله ایفا نمی‌شود و خدمتی انجام نمی‌شود.

محمدرسول شیخی‌زاده اضافه کرد: در یکی از روستا‌های این شهرستان که ۵۰ خانوار سکونت دارد، به دلیل وجود آب‌های آلوده به پساب‌های معدنی در اطراف آن  ۲۳ نفر مبتلا به سرطان هستند.

معدن طلای قروه به اسم کردستان به کام دیگران

وی گفت: جاده‌های منطقه داشکسن قروه به دلیل اضفه بار خودرو‌های عبوری این معدن، تخریب شده و مردم برای رفت و آمد به داخل شهر با مشکل رو به رو هستند.

شیخی زاده با تاکید بر اینکه در واگذاری و بهره برداری با مردم شفاف باشیم، گفت: مدیران ایمیدرو قبل از اکتشافات جدید باید تعهدات گذشته خود را در برابر مردم این منطقه به انجام برسانند.

وی گفت: مدیران بهره بردار معادن منفعت مردم این منطقه را تحت سیطره خود درآورده اند و حتی خرید‌های مصرفی خود را در این منطقه انجام نمی‌دهند.
شیخی زاده تاکید کرد: مردم خواهان اصلاح رویکرد فعلی نسبت به معدن استان هستند و ما نیز ما نیز به عنوان نماینده آنان در مجلس پیگیر خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.