امحای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در بوکان

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: بازرسان بهداشت محیط این شهرستان، ۴ هزار و ۵۴۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ‌مصرف‌گذشته را امحاء کردند.

سوران ایوبی سرپرست مرکز بهداشت بوکان از امحای ۴ هزار و ۵۴۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد و گفت: این مواد شامل ترشیجات، عرقیات گیاهی، آبلیمو، پفک، لواشک، سس مایونز و انواع نوشیدنی است.

وی اضافه کرد: این موادغذایی به دلیل تاریخ‌مصرف‌گذشته و غیرقابل مصرف بودن، از سطح مراکز توزیع و فروش جمع‌آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شده و با نظارت مستقیم کارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان به سایت دفع پسماند شهرستان انتقال یافته و امحاء شده است.

ایوبی از شهروندان خواست از خرید موادغذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری کرده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت توجه ویژه داشته باشند.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان در ادامه گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ملی ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام کنند تا به موقع مداخلات لازم صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.