گروه‌های مقاومت: رئیسی مدافع جنبش‌های مقاومت بود

گروه‌های مقاومت منطقه در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان را که در راه مقاومت و مسئله فلسطین تلاش کرده بودند، تسلیت گفتند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد شهادت سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، سید محمدعلی آل هاشم و بقیه برادران ارجمند در پی سانحه بالگرد تسلیت و با مردم ایران ابراز همدردی می‌کند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: به حضرت آیت‌الله سید علی خامنه ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران، مراجع عظام ما، مسئولان جمهوری اسلامی، مردم صبور و عزیز ایران و به ویژه خانواده‌های ایشان و مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم. ما رئیس‌جمهور شهید را از نزدیک می‌شناختیم. او برادر و پشتیبان قوی ما، مدافع سرسخت مسائل ما و فلسطین و حافظ جنبش‌های مقاومت بود.شهید ابراهیم رئیسی خادم مخلص برای ملت ایران و یار وفادار مقام معظم رهبری و امید بزرگ تمام مظلومان بود.

کمیته های مقاومت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: با حزن و اندوه عمیق، یاد و خاطره آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه آنها را که در حادثه دردناک سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، گرامی می داریم.

این بیانیه تاکید کرد: فلسطین و ملت و مقاومت آن هیچ گاه خدماتی را که شهیدان مقاوم آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان برای ملت ما و مسئله فلسطین انجام دادند، فراموش نخواهند کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای واقعه شهادت را به رهبر انقلاب اسلامی و مردم ایران تسلیت گفته و همبستگی خود را با مردم ایران اعلام کرد. در این بیانیه گفته شده شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه، خسارتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و از دست دادن آنان برای مردم فلسطین اندوهی دردناک است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای اعلام کرد: ما در نهضت مقاومت اسلامی (حماس) با ایمان بیشتر به اراده و تقدیر الهی و با صبر و تأمل فراوان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، صمیمانه تسلیت، همدردی عمیق و همبستگی خود را مسئلت داریم.

حماس افزود: درگذشت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار تبریز را تسلیت عرض می‌کنیم. از خداوند متعال علو درجات و رحمت و مغفرت  و برای ملت برادر ایران و خانواده‌ها و عزیزان قربانیان صبر و شکیبایی خواستاریم.

مقاومت حماس اعلام کرد: ما احساس غم و اندوه مشترک خود را با ملت برادر ایران و همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران در این حادثه دردناک که جان گروهی از بهترین رهبران ایران را گرفت، اعلام می‌کنیم.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در این پیام آورده است: «با کمال تاسف و تاثر خبر حادثه ناگوار برای جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان و همراهان ایشان را دریافت کردیم.»

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: «این مصیبت بزرگ را به همه نزدیکان و بازماندگان ایشان و به رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظه الله و به همه مسئولان جمهوری اسلامی و به مردم مسلمان ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که به همگان صبر و شکیبایی دهد و به ایشان اجر و ثواب زیاد عطا کند.»

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در پیامی حادثه منجر به شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و جمع همراه ایشان از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان شرقی را فاجعه‌ای بزرگ و اندوهبار برای امت اسلامی توصیف کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما در کنار ملت و رهبر حکیم ایران، امام خامنه‌ای (دام‌ظله) هستیم و این مصیبت را مصیبت خودمان می‌دانیم، گفت: مواضع آن سید شهید از هر نظر قابل احترام بوده و خدمات ایشان محدود به داخل مرز‌های جمهوری اسلامی نمی‌شود، بلکه نقش جهادی صریح و آشکاری در کلیه موضوعات مرتبط با جهان اسلام داشتند.

وی در ادامه با اشاره به استواری آیت‎الله رئیسی در حمایت از ملت‌های عراق و فلسطین در برابر تروریست‌های داعشی و اسرائیلی، افزود: این شهید فقید یکی از بزرگترین حامیان خط جهاد و محور مقاومت به‌شمار می‌رفت که با فقدانش، مقاومت اسلامی یکی از ارکان اصلی و مدافعان شجاع خود را از دست داد.

 دبیرکل نُجَباء در پایان تصریح کرد: علی‌رغم این اتفاقات، ما به رهبری حکیم جمهوری اسلامی اعتماد کامل داریم و می‌دانیم که مردانش این بحران را پشت سر می‌گذارند. این دولت به جهاد و پشتیبانی از مستضعفان ادامه خواهد داد و این حادثه دردناک، ایران را از ادامه زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) بازنمی‌دارد.

ابوآلاء الولائی دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء عراق شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی را تسلیت گفته و تاکید کرد که این عزا، روز عزای امام خامنه‌ای و کشور‌های عضو محور مقاومت و ملت ایران است.

فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی گفت: یاد مردانی را گرامی می‌داریم که خود را فدای حق و حقیقت و حمایت از مظلومان و دفاع از موضوعات امت اسلامی کردند.

وی در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و هیات همراه وی را به آیت الله سید خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران، تسلیت گفت.

وی اعلام کرد: با قلبی مومن به اراده و تقدیر الهی و تسلیم در برابر امر و تقدیر الهی، خبر دردناک و مصیب بار شهادت سید مجاهد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و جعی از مجاهدان و بهترین یاران همراه را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد دریافت کردیم.

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد: ضمن عرض تسلیت و تعزیت به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دام ظله و ملت صبور و مجاهد ایران به خاطر این فاجعه دردناک، یاد مردانی را گرامی می‌داریم که خود را فدای حق و حقیقت و حمایت از مظلومان و دفاع از موضوعات امت اسلامی کردند. ما با دلی آکنده از حزن و اندوه، از مواضع شرافتمندانه و کارنامه پر تلاش و کوشش آن فقید راحل، جناب آقای ابراهیم رئیسی و بویژه ایستادگی ایشان در کنار عراق و ملت این کشور در محفل و مناسبتی یاد می‌کنیم به طوری که همیشه اعلام کرد ایران و عراق یک ملت واحد هستند و جدا کردن آنها از یکدیگر امکان‌پذیر نیست.

فالح الفیاض بیان کرد: آن فقید و بزرگوار، همواره مواضع قاطعانه، محکم و اصولی در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مردم این سرزمین در مقابله با ماشین کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در دفاع از سرزمین و مقدسات آنها اتخاذ کرد. ما به همین مناسبت در غم ملت و رهبران ایران شریک هستیم و بار دیگر این مصیبت را به آنها تسلیت می‌گویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار