رهبر کره شمالی در پیام تسلیت: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود

رهبر کره شمالی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت و رئیس جمهوری شهید کشورمان را دولتمردی برجسته توصیف کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیامی، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت و رئیس جمهوری شهید کشورمان را دولتمردی برجسته توصیف کرد.

خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) بامداد سه‌شنبه نوشت که کیم در پیامی تسلیت عمیق دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره، مردم این کشور و خودش را به «محمد مخبر» معاون رئیس جمهوری، دولت و مردم ایران و خانواده‌های داغدیده سانحه هوایی روز یکشنبه اعلام کرد.

در این پیام آمده است که درگذشت رئیس جمهوری ایران خسرانی بزرگ برای مردمِ کشورِ دوست ایران و مردمانی در دنیاست که آرزوی استقلال و عدالت دارند.

این پیام ضمن دعا برای خانواده‌های داغدیده افزود، رئیس جمهوری ایران دولتمردی برجسته و دوست نزدیک مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره بود و به آرمان مردم ایران برای حفاظت از حاکمیت، توسعه و منافع کشورشان و دستاورد‌های انقلاب اسلامی کمک بزرگی کرد.

کیم در پیام خود تاکید کرد که یقین دارد دولت و مردم ایران بر اندوه این ضایعه بزرگ فایق خواهند آمد و بدون هراس و واهمه و با شوق و اشتیاق به سمت ساختن ایرانی قوی و شکوفا حرکت می‌کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

منبع: ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
این پیام تسلیت بیشتر از همه تسلیت ها ب دل نشست چون از ته دل بود
ممنونیم اقای کیم جونگ اون
ب امید اتحاد کره ی شمالی و ایران در جنگ جهانی سوم و شکست امریکا و متحدانش
Germany
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اینم آمریکا گزیده است اونم با ده میلیون کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
احسنت
آخرین اخبار