برخورد با قاچاقچیان چوب و قطع کنندگان درختان جنگلی در دستور کار ویژه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: برخورد با قاچاقچیان چوب و قطع کنندگان درختان جنگلی در دستور کار ویژه قرار دارد.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران «ویژه پیشگیری و مبارزه با قاچاق چوب» گفت: با عنایت به اینکه یکی از موضوعات و مسائل مهم در استان مازندران قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب می‌باشد این برنامه در دستور ویژه این معاونت قرار گرفت.

او حضور میدانی مستمر در محل‌ها و مناطق آسیب دیده، تشکیل بانک اطلاعاتی و رسیدگی فوری به جرائم در این حوزه را از دیگر برنامه‌ها در این راستا اعلام کرد. 

حجت الاسلام موسوی با بیان اهمیت منابع طبیعی و پوشش گیاهی در تولید اکسیژن و کاهش آلایند‌ها و فواید زیست محیطی بر ضرورت صیانت این موهبت الهی تاکید کرد.

او ازجدیت دستگاه قضایی در مقابله با متصرفین به عرصه منابع طبیعی و قاچاقیان چوب خبر داد و افزود: دراین راستا شعب ویژه رسیدگی به جرایم در حوزه منابع طبیعی و قاچاق چوب در حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران خواستاراطلاع رسانی و فرهنگ سازی و نظارت‌های غیر مترقبه و شناسایی دپو‌های چوب و پیگیری حل مشکلات درون سازمانی یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای حفظ و حراست و مقابله با قاچاقچیان چوب شد.

این مقام قضایی از دستگاه‌های مربوطه خواست دستورالعمل‌های پیشنهادی جهت یشگیری و مقابله با قاچاق چوب به دبیرخانه ارائه گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.