سید محمد حسینی درباره ابعاد شخصیتی شهید رئیسی توضیح داد.

سید محمد حسینی معاون سابق امور پارلمانی دولت درباره ابعاد شخصیتی شهید خدمت، شهید رئیسی گفت: ایشان در کار جدی بودند و تاکید به حل مشکلات داشتند و کار نباید به تاخیر می‌افتاد. برای مثال می‌گفتند بعد از جلسات هیات دولت وزرا بنشینند و به تصمیم برسند نه اینکه مسائل را به هفته بعدموکول کنند. بی سابقه است در تاریخ که در سال اول ایشان با مجمع نمایندگان تمام استان‌ها دیدار داشتند و با تمام اینها هم جلسه داشتند و تک تک نمایندگان هم حرف می‌زدند به وزارت خانه‌ها تک تک سر می‌زدند و شورا‌ها را منظم و فعال کرده بودند. در ادوار قبل شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی علی‌رغم اهمیتشان جلسات گاه و بیگاه تشکیل می‌شد، اما در این دوه حتی شورا‌هایی که یک دهه هم غیر فعال بود تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: الگوی ایشان شهید بهشتی بود، زیرا ایشان هم بسیار منظم و دقیق بود. ایشان حلم و صبر داشت بسیار پیش می‌آمد که به شهید بهشتی توهین می‌شد، اما پاسخ نمی‌دادند و می‌گفتند «انّ اللَّه یدافع عن الّذین آمنوا» و بعد هم دیدیم که خدا چه عزتی به شهید بهشتی داد و ایشان هم شاگرد همان مکتب شهید بهشتی بود. بسیار مهم است که فردی در عرصه سیاست وارد شود و در عین حال کمالات انسانی را حفظ کند. مردمی بودن برایشان صوری نبود بلکه اعتقادشان بود.   تاکید داشتند که اعضای دولت هم باید گوش شنوا داشته باشند و با صاحب نظران و منتقدان جلسه داشته باشند و نظراتشان را بشنوند.

شهید رئیسی میتوانست افشاگری کند اما در پی حاشیه نبودند

حسینی افزود: ایشان نگاه جناحی نداشتند از همان ابتدا گروه‌های سیاسی انتقاد می‌کردند ایشان می‌توانست در جواب افشاگری کند که چه وضعیتی را تحویل گرفته است، اما به دنبال حاشیه نبود و در همین انتخابات با همه احزاب صحبت کردند  ایشان در ابتدای جلسات دولت فرمان امام خمینی به مالک اشتر را توضیح می‌داد به خصوص خدمت به مردم و محرومان را؛ ما در روایات داریم که اگر انسان عزم بالایی داشته باشد و هدف والایی داشته باشد جسمش هم ناچار به دنبال او خواهد آمد و احساس خستگی نخواهد کرد.  

وی گفت: ایشان در جلسات خصوصی و هیات دولت تاکید داشتند که باید نظرات رهبری را مد نظر قرار دهیم و معتقد بودند که هرکس از این مسیر جدا شود عاقبت خوبی نخواهد داشت. بعد از بیانات رهبری به سرعت تقسیم کار می‌کردند تا اقدامات انجام شود و این را راه نجات کشور می‌دانستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
شهادت اونهم به اینگونه مخصوص انسان های بزرگ است
آخرین اخبار