تامین برق صنایع در اوج بار تابستان

در نشست مشترکی با حضور مدیران ارشد وزارتخانه‌های نیرو و صمت، این دو نهاد بر سر تامین برق پایدار صنایع در ۴ ماه گرم امسال توافق کردند.

نشست مشترک مدیران ارشد وزارتخانه‌های نیرو و صمت با حضور همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل و تعدادی از معاونان شرکت توانیر از یک سو و تنی چند از معاونان و مدیران ارشد وزارت صمت و با هدف بررسی برآورد نیاز مصرف برق و قابلیت تامین آن با وجود ناترازی، در جهت حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور و تامین برق پایدار صنایع برگزار شد.

رجبی مشهدی در این رابطه گفت: در این جلسه مقرر شد تا وزارتخانه‌های نیرو و صمت با هدف تامین برق پایدار و نیز تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» حداکثر همکاری و هم افزایی را با یکدیگر داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد تا دو وزارتخانه با تشکیل کارگروه مشترک و تشکیل جلسات منظم تا نیمه خرداد اولویت‌های خود را در جهت تحقق دو هدف ذکر شده به صورت عملیاتی مطرح کرده و نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند و در هر زمان حداکثر انرژی قابل تحویل در اختیار صنایع قرار گیرد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، براساس تفاهم انجام شده در این نشست، محدودیت‌های انرژی برق تحویلی به صنایع نسبت به سال گذشته با تفاهم طرفین کاهش یافته و در عین حال برنامه مدیریت مصرف برق تمامی صنایع همچون سال گذشته در قالب تفاهم‌نامه مشترک به مشترکان و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

رجبی مشهدی اضافه کرد: در این نشست همچنین مقرر شد پس از اتمام ابلاغ مشترک برنامه مدیریت مصرف صنایع؛ کارگروه مذکور با تشکیل جلسات هفتگی بر روند اجرای برنامه‌ها نظارت داشته باشند.

برنامه‌ریزی لازم به منظور مدیریت مصرف سایر بخش‌های غیر از صنایع نیز از مصوبات این نشست بود که مدیرعامل شرکت توانیر در این خصوص گفت: مقرر شد برنامه‌های مدیریت مصرف صنایع و پیامد‌های آن با تدوین بسته‌های محتوایی مناسب به مردم اطلاع رسانی شود تا مشارکت حداکثری لازم در زمینه مصرف بهینه برق تحقق یابد.

منبع: وزارت نیرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار