رادیو؛ یادآور سوم خرداد/ گل واژه‌های پایداری در شبکه‌های رادیویی

شبکه‌های رادیو در قالب ویژه برنامه‌هایی به روز حماسه ساز سوم خرداد می‌پردازد.

سوم خرداد ماه یادآور خون‌های پاکی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر بر زمین این دیار ریخته شد، هرگز از یاد نبریم که استقلال و آزادی امروز ایران حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که درس آزادگی را در مکتب حسین بن علی علیه السلام فرا گرفتند و این روز یادگاری است از حماسه‌های آنان. شبکه‌های رادیو در قالب ویژه برنامه‌های شهید خدمت به روز حماسه ساز سوم خرداد می‌پردازد تا یادآور جانفشانی شهیدانی باشد که برای حفظ ایران سربلند تلاش کردند.

رادیو ایران؛ خانواده‌ای به نام ایران

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، جدول پخش شبکه‌های رادیویی بعد از شهادت شهید خدمت آیت الله رئیسی تغییر کرد و همه برنامه‌های رادیویی با این محوریت روانه آنتن شده و ادامه دارد. شبکه رادیویی ایران در قالب برنامه "خانواده‌ای به نام ایران" به پوشش و اطلاع رسانی با محوریت شهید خدمت می‌پردازد. در روز سوم خرداد نیز در همین برنامه در قالب گفتگو‌های مختلف با کارشناسان موضوع روز حماسه ساز سوم خرداد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رادیو فرهنگ؛ آزادسازی خرمشهر

 در برنامه "صبح به وقت فرهنگ‌" شبکه رادیویی فرهنگ با روایت‌هایی از رزمندگان دفاع مقدس به مرور خاطرات این پیروزی پرداخت می‌شود. "مستند فرهنگ" نیز روایتی از آزادسازی خرمشهر است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این برنامه از درس‌های فتح خرمشهر و‌دلاوری‌های انجام شده می‌گویند. ویژه برنامه "گل واژه‌های پایداری" نیز به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، است پنجشنبه ۳خردادماه ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی حسین رحمانی و گویندگی رضا خضرایی روی آنتن می‌رود. 

این برنامه که روز جمعه نیز همان ساعت بازپخش دارد، ماجرای اشغال خرمشهر و چگونگی آزادسازی آن را در گفتگو با رزمندگان‌دفاع مقدس روایت می‌کند. 

رادیو تهران؛ باغ فیض

شبکه رادیویی تهران پنجشنبه سوم خرداد با تدارک ویژه برنامه‌ای از گروه تاریخ و معارف از ساعت ۱۰ با موضوع فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس روز مقاومت، ایثار و پیروزی روی آنتن می‌رود. علاوه بر این برنامه‌های پارک شهر، باغ فیض، سعادت آباد و شمس العماره نیز به این موضوع خواهند پرداخت..

رادیو سلامت؛ برگی از تاریخ

"برگی از تاریخ" با محوریت حماسه و ایثار روی آنتن رادیو سلامت می‌رود. این برنامه به مرور خاطرات دفاع مقدس و رویداد عظیم فتح خرمشهر می‌پردازد. برگی از تارخ برنامه‌ای از فضای مجازی رادیو سلامت است که با پژوهش و اجرای ارش امجدی پخش می‌شود. 

رادیو اقتصاد؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد

رادیو اقتصاد به مناسبت سوم خرداد برنامه "خرمشهر را خدا آزاد کرد" را تدارک دیده است.

این مستند رادیویی روایتی از فتح خرمشهر و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در فواصل پخش این شبکه روی آنتن می‌رود.

رادیو نمایش؛ نخل سرافراز

سریال رادیویی " نخل سرافراز" از رادیو نمایش پخش می‌شود. این سریال روایتی متفاوت از رشادت‌های زنان میهن اسلامی در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر است. "نخل سرافراز" به تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، نویسندگی یدالله کریمی، سردبیری شهلا دباغی، کارگردانی میرطاهر مظلومی، افکتوری نرگس موسی پور و صدابرداری محمدرضا محتشمی تولید شده است. در این نمایش هنرمندانی، چون شهین نجف‌زاده، بهادر ابراهیمی، محمد پورحسن، نازنین مهیمنی، حمید یزدانی‌ابیانه، کرامت رودساز، محمد مجدزاده، شهریار حمزیان، محمدسعید سلطانی، فرشید صمدی‌پور، محمد رضاعلی حضور دارند.

رادیو صبا؛ یاد خوبان

شبکه رادیویی صبا روز پنجشنبه ۳ خرداد در برنامه‌های زنده به گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت می‌پردازد. برنامه "یاد خوبان" که به روایت خاطرات رزمندگان از دوران دفاع مقدس اختصاص دارد در این روز با موضوع فتح خرمشهر ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه راهی آنتن می‌شود.

رادیو ورزش؛ مستند ورزشی

شبکه رادیویی ورزش ویژه برنامه شهید خدمت را روانه آنتن می‌کند و در فواصل برنامه به موضوع سوم خرداد می‌پردازد. همچنین یک مستند ورزشی ساعت ۲۲:۳۰ درباره خرمشهر پخش می‌شود.

رادیو پیام؛ پیام فتح

شبکه رادیویی پیام برنامه پیام فتح را به تهیه کنندگی مهدیه پهلوانی با محوریت آزادسازی خرمشهر پخش می‌کند.

رادیو قرآن؛ خادمان ملت

شبکه رادیویی قرآن، بزرگداشت سوم خرداد را در قالب برنامه خادمان ملت روی آنتن خواهد داشت. خادمان ملت برنامه‌ای است که به مناسبت شهادت رئیس جمهور و یارانشان از دوشنبه آغاز شده و ادامه دارد و به پوشش اخبار این سانحه و یادبود شهدا می‌پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار