فرانسه: زمان مناسبی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین نیست

فرانسه می‌گوید که به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور «نهی شده» نیست، اما پاریس معتقد است که اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار نیست.

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه نوشت: موضع ما روشن است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای فرانسه یک تابو (امر نهی شده) نیست. فرانسه فکر نمی‌کند که تا به امروز شرایط برای این تصمیم وجود داشته باشد که تأثیر واقعی بر این روند داشته باشد.» 

وزارت خارجه فرانسه پیشتر از اقدام دادگاه کیفری بین المللی (ICC) برای پیگیری حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم حمایت کرده بود.

در حال حاضر، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تحت فشار‌های داخلی قرار دارد. مردم فرانسه و بسیاری از مقامات داخلی به واسطه جنگ در غزه و نسل کشی فلسطینیان، مکرون را تحت فشار قرار داده‌اند. از سوی دیگر، متحدان پاریس خواستار همکاری و حمایت او از مواضع غرب در قبال رژیم صهیونیستی هستند.

پیش از این سه کشور ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام کردند که تا پایان ماه مه طی مراسمی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمت خواهند شناخت.

در پی اعلام نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، اسرائیل سفیران خود از نروژ و ایرلند را برای "مشاوره‌های فوری" فراخواند.

تاکنون ۱۴۳ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار