نروژ: به رسمیت شناختن فلسطین تنها تکه‌ای از پازل حل مشکلات خاورمیانه است

وزیر خارجه نروژ از تصمیم اسلو برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین حمایت کرد و آن را برای حل بحران در خاورمیانه ضروری دانست.

گرچه آمریکا به طور تمام قد در کنار اقدامات رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان ایستاده است و با اقدامات دیپلماتیک خود مانع از عضویت فلسطین در سازمان ملل می‌شود، اما خیزش مردمی در برخی کشور‌های اروپایی در نهایت سیاستمداران را مجاب به اتخاذ تصمیماتی خلاف مواضع واشنگتن و تل آویو کرده است. 

به گزارش الجزیره، تصمیم ۳ کشور اسپانیا، ایرلند، و نروژ برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین گرچه با خشم رژیم صهیونیستی همراه شد، اما مقامات این کشور‌ها از تصمیم خود دفاع می‌کنند. 

اسپین بارث اید، وزیر خارجه نروژ با دفاع قاطعانه از تصمیم اسلو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد: اقدام ما تنها تکمیل کننده یک تکه از پازل این ماجراست. شخصا بر این باور نیستم که تصمیم نروژ برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین منازعه فلسطین – اسراییل را حل خواهد کرد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حقیقت این است که هیچ اقدامی به تنهایی نمی‌تواند باعث حل بحران در خاورمیانه شود. این یک پازلی است که تکه‌های بسیاری دارد و یکی از این تکه‌ها مربوط به تشکیل کشور مستقل فلسطین می‌شود. تکه‌های دیگر این پازل مربوط به عادی سازی روابط اسراییل با کشور‌های عربی است. 

وزیر خارجه نروژ در ادامه با دفاع از امنیت ملی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تکه‌های دیگر این پازل مربوط به ضمانت صلح برای اسراییل، نابودی جنبش حماس، و تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین است. 

وی در پایان با بازگشت به سخنان ابتدایی خود گفت: همانطور که گفتم به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خود تکه‌ای از پازل است که ما اکنون در دست داریم و آماده اجرایی کردن آن به منظور کمک به حل و فصل مشکلات در خاورمیانه هستیم.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، نروژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
آفرین به نروژ عاقل...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
و حذف اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
این هم مدیون تلاشهای وزیر شهید عبدالهیان است
Iran (Islamic Republic of)
محمدایزدیان
۲۳:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
پازل اصلی نابودی صهیونیسم جهانیست.
سگ هارصهویونیسم را نابود کنیم جهانیان و همه ادیان درکنار هم درصلح و دوستی راشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
البته با حفظ حق مسجدالاقصی برای مسلمانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
بازهم تو مردی مرد در برابر این بلاد بی بخار عرب و مسلمان تو خالی.خاک تو سر هرچی حکومت عرب و عربیان
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
آفرین بر حق گفتنت
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ولی شما اروپایی ها هر چقدر هم بزرگ باشید از کلینتون بزرگتر تشریف ندارید او مردی بود که با برکزاری مذاکرات صلح در مرکز اتمی امریکا می خواست قضایا را تمام کند که ناکهان تیر غیب الهی از استین یک یهوذی افراطی بنام ایگال امیر بیرون امد و تمام ارزوهای بیل کلینتون را به باد فنا داد
آخرین اخبار