فرستاده رئیس‌جمهور چین: رئیسی نقش مهمی در تضمین امنیت و توسعه ایران ایفا کرد

جانگ گوچینگ در دیدار با سرپرست ریاست جمهوری از شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان فردی که نقش مهم و اساسی در تضمین امنیت و توسعه ایران ایفا کرده است، یاد کرد.

 معاون نخست وزیر چین در دیدار با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با ابراز تأسف عمیق از شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید ایران، از وی به عنوان فردی که نقش مهم و اساسی در تضمین امنیت و توسعه ایران ایفا کرده اند، یاد کرد.

در این دیدار، سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه فضای خوبی برای همکاری دو کشور فراهم شده است، اعلام کرد: امروز موضوع یکجانبه گرایی در دنیا تمام شده و معادلات جهانی شکلی نوین پیدا کرده و این فضا فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو جانبه فراهم ساخته است.

مخبر با تشکر از حضور هیات بلندپایه پکن به نمایندگی از شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید ایران، ابراز امیدواری کرد در فرصت مناسب در ماه‌های آینده مجدداً میزبان هیأت چینی برای پیگیری و به نتیجه رساندن توافقات سران دو کشور باشد.

جانگ گوچینگ نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه به نمایندگی از شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای ابراز همدردی با مسئولان و مردم ایران در تهران حضور یافته است، گفت: آقای رئیسی در خصوص گسترش روابط ایران و چین گام‌های مهمی برداشته بودند و ما آماده ایم توافقات سران دو کشور را بطور کامل به اجرا در آوردیم.

فرستاده ویژه رئیس جمهور چین افزود: دولت و مردم چین در شرایط سخت در کنار دوستان ایرانی خود قرار دارند و با خانواده محترم آقای رئیسی ابراز همدردی می‌کنیم.

مسئول ساز و کار عالی دو کشور گفت: حوزه‌ها و مسیر‌های همکاری دو کشور کاملاً روشن و برنامه ریزی شده است و من تلاش می‌کنم تا با پیگیری مستمر همکاری دو جانبه سریع‌تر و عمیق‌تر تداوم پیدا کند.

معاون نخست وزیر چین با تقدیر از همکاری‌ها و پیگیری‌های مخبر برای به نتیجه رساندن توافقات دو کشور، گفت: در دیدار قبلی با جنابعالی چند درخواست مطرح شده بود که خوشبختانه همه آنها انجام شده و کمک خوبی به ارتقای روابط دو کشور کرده است.

برچسب ها: چین ، تسلیت ، همدردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار