اعطای حدود ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره برای خرید ادوات کشاورزی در استان همدان

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان از اعطای ۶۴۸ میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره برای خرید ادوات کشاورزی خبر داد.

جهانگیری اعطای تسهیلات بدون بهره به میزان ۶۴۸ میلیارد ریال برای خرید ۶۸۷ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و بانک ملی در طرح جهش تولید در دیم زار‌ها به کشاورزان دیم کار با هدف افزایش تولید و جلوگیری از فرسایش خاک در سه سال گذشته را از مهمترین اقدامات برای تثبیت کشاورزی حفاظتی در استان برشمرد.

او تهیه و ابلاغ برش شهرستانی سطوح اجرایی کشاورزی حفاظتی (حفظ بقایای ۳۰ درصدی، کشت عمود بر شیب، کشت مستقیم و تبدیل آیش زرد به سبز) طرح جهش تولید در دیم زار‌های استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را از دیگر اقدامات ۲ ساله اخیر عنوان کرد.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی، آموزش کشاورزان پیشرو و رانندگان حرفه‌ای در زمینه‌های کشاورزی حفاظتی و کشت بدون خاک ورزی و کم خاکورزی به تعداد ۲۵۰ نفر روز در سطح استان در سال زراعی امسال است.

جهانگیری با اشاره به اینکه پنج هزار و ۱۳ دستگاه انواع ادوات کشاورزی حفاظتی در شهرستان‌های استان موجود است، گفت: از لحاظ سخت افزار و تامین دستگاه مشکلی در زمینه اجرای اصول کشاورزی حفاظتی در استان نیست، اما توجه ویژه به آموزش کشاورزان و آشنا کردن آنها با مزایای کشاورزی حفاظتی از سوی رسانه‌های عمومی مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.