مردی که مردمداری مدیریتی را تکثیر کرد

شهید آل‌هاشم به معنای واقعی، جزء مردمی‌ترین مدیران تاریخ آذربایجان و تبریز در همه ادوار بود.

 ۴ ماه قبل، وقتی در مراسم معارفه، با صدایی بلند، رسا و جدی، حمایت تمام قد خود از "مالک رحمتی"، استاندار جوان و دهه شصتی فقید آذربایجان‌شرقی را اعلام کرد، خوب می‌دانست چه می‌کند؛ "سید شریف" داشت مهم‌ترین پیام تجربه شده مدیریتی‌اش را به کل ایران و آذربایجان مخابره می‌کرد: "تکثیر مردم داری و مردمی بودن" با حضور استاندار جوان در راس مدیریت ارشد استان!

تو گویی، آقا سید شریف، چیزی در چنته این مدیر جوان و گمنام کشف کرده بود، دلیل هم داشت، مشی زندگی تعلیمی، ارشادی او همنشینی و مصاحبت حداکثری با جوانان و نسل پیشرویی بود که ماموریتشان، ساختن آینده‌ای دیگرگون برای ایران، ذیل "گام دوم انقلاب" بود.

مردمی بودن را سال ها، دست کم در دوران ۷ ساله نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه گی تبریز به منصه ظهور رسانده بود، بی هیچ تظاهر و ریای رایج، از هر فرصتی برای بودن در بین مردم استفاده می‌کرد، به بازار می‌رفت و با اصناف و کسبه عادی حرف می‌زد، چای می‌نوشید، در صف خرید نان، شهروندان تبریزی را غافلگیر می‌کرد، با مترو و اتوبوس و تاکسی تردد می‌کرد، شبانه به بیمارستان‌ها سرکشی می‌کرد، سینما و تئاتر رفتنش را هم که همه می‌دانند، فیلم‌های مهم و خوب را می‌دید و بعد، در نماز جمعه، مردم را برای تماشای فیلم‌هایی که دیده بود، ترغیب می‌کرد.

شهید آل هشم شهید رحمتی و شهید رئیسی

هر جا مطالبه‌ای عمومی در رسانه‌ها و بین مردم درحال پی گیری بود، موضع شفاف و صریح می‌گرفت و به شیوه خود، مدیران ارشد استان و کشور را بازخواست می‌کرد، مطالباتی همچون مازوت سوزی، بحران آب تبریز، استقلال مس سونگون، مشکلات تیم فوتبال تراکتور و مساله دریاچه ارومیه، تنها نمونه‌های دم دستی از موضع گیری‌های مردم مدارانه و مطالبه گرانه شهید آل‌هاشم بود.

از نشست و برخاست‌های مداوم و غیرمنتظره‌اش با دانشجویان، سربازان و طلاب مدارس علمیه تبریز هم که وجهی ماندگار از اعتقاد و اعتماد او به جوانان بود، هرچه بگوئیم کم گفته‌ایم.

سید شریف به معنای واقعی، جزء مردمی‌ترین مدیران تاریخ آذربایجان و تبریز در همه ادوار بود، سیدی که مردم‌داری و مردمی بودن را تکثیر و به ماموریتی ناگزیر برای تمام مدیران تبدیل کرد؛ اما افسوس که او دیگر در میان ما نیست و بعید است بعد از او، مدیری در قامت او، نصیب تبریز و آذربایجان شود ...

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
تبریز یتیم شد چقدر عزیز بودند برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
بعضی از مسولان ما باید مردمی بودن و مهربانی را از شهید آل هاشم یاد بگیرند ...

هستند آقایان به اصطلاح انقلابی نما که از سفره مردم برای خرج سفر و اقانت یا برای سرمایه مالی آقازاده هایشان و .... دست کجی می کنند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
خدارحمت کنه تنهاامام جمعه به معنای واقعی مردمی را.واقعا خیلی حیف شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمت کند این مرد بزرگ آذربایجان را
به معنای واقعی کلمه خدمت و خدمتگزاری و مردمی بودن را معنی کرد افسوس و آه مردم آذربایجان در پی شهادت این سید بزرگوار گواهی می‌دهد که این عزیز و هم استاندار جوان محبوبیت زیادی در بین مردم آذربایجان داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا بعید هست. شخصی در قامت اوی و استاندار جوان ظهور یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
خدارحمتت کنه نوربه‌قبرهمه ی شهدا ی این‌حادثه بباره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
درود به شرفت.ما ماندیم و صدحیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
خودش و پدرش افتخار ترکان