کمک برنامه جهانی غذا به بیش از ۷ میلیون نیازمند افغانستانی

برنامه جهانی غذا اعلام کرد کمک به افغانستان نیازمند بودجه بیشتر است.

برنامه جهانی غذا (WFP) در گزارش تازه‌اش گفت به میلیون‌ها تن در افغانستان کمک‌های غذایی و نقدی ارایه کرده است و برای ادامه این روند نیاز به حمایت مالی دارد.

این سازمان روز جمعه، ۴ جوزا، گزارش جدید خود از ماه اپریل سال روان میلادی در مورد میزان کمک‌رسانی‌‌اش به مردم کشور را نشر کرده و گفته است دست‌کم به ۷.۲ میلیون تن در افغانستان مواد غذایی و پول‌ نقد کمک کرده است.

طبق گزارش این سازمان در حال حاضر از هر سه شهروند افغانستان یکی از آنان گرسنه هستند و اگر بودجه مورد نیاز تأمین نشود، روزانه به شمار گرسنگان در افغانستان افزوده خواهد شد.

این نهاد گفته است برای شش ماه آینده (از می تا اکتبر) در افغانستان به ۶۰۸ میلیون دلار نیاز دارد تا با استفاده از آن زمستان سال جاری میلادی را نیز پوشش بدهد.

این نهاد از حمایت‌کنندگان مالی برنامه‌های بشردوستانه این سازمان در افغانستان نام برده است که شامل امریکا، بریتانیا، سوئد، کره جنوبی و نهادهای خصوصی در کاناد، استرالیا، فنلاند و ژاپن می‌شود.

در همین حال، دبلیواف‌پی خاطرنشان کرد برنامه ایجاد کار و معیشت این سازمان به مردم، به‌ویژه زنان برای افزایش میزان تاب‌آوری‌شان در برابر بحران موجود کمک کرده است.

این سازمان در حالی از افزایش‌ گرسنگی در افغانستان هشدار می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ به‌دلیل کمبود بودجه دست‌کم ۱۰ میلیون نیازمند را از فهرست دریافت‌کنندگان کمک‌های خود حذف کرد.

برنامه جهانی غذا در اوایل سال جاری میلادی ۱.۹۸ میلیارد دلار برای ادامه فعالیت‌های بشردوستانه‌اش در افغانستان درخواست کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار