نجات دختر ۱۹ ساله‌ای که قصد خودکشی داشت

مهم‌ترین حوادث ۴ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۴ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق با ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح حوزه استحفاظی، ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده او را در مخفیگاهش دستگیر کنند و به کلانتری انتقال دهند.

او با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیری اموال مسروقه از قبیل کارت سوخت، فلش مموری، عینک آفتابی، کارت ملی و کارت پایان خدمت، اسپیکر و ابزار آلات کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، به شهروندان توصیه کرد: چنانچه در امسال از شهروندان سرقت محتویات درون خودرو صورت گرفته (در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۳۲ گلشن) و تاکنون کشف نشده است، جهت پیگیری به این کلانتری واقع در شیراز- محله گلشن- خیابان گلچین غربی مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

دارو‌های بدنسازی قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف دارو‌های بدن سازی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند، اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی فراشبند هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بررسی از این خودرو ۹۵ هزار عدد قرص ۱۰ میلی گرمی بدن‌سازی و ۱۰ هزار و ۳۰۰ عدد آمپول خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ برومندی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق کالا توسط افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

کشف وانت نیسان‌های مسروقه در منزل مسکونی

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳ دستگاه وانت نیسان مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های سریالی وانت نیسان‌های کمپرسی‌دار در برخی از محلات شهرستان داراب، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی داراب تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند سارقان پس از سرقت خودرو‌ها آن‌ها را به یکی از روستا‌ها انتقال داده و اقدام به اوراق کردن و فروش قطعات می‌کنند.

فرمانده انتظامی داراب ادامه داد: ماموران پلیس پس از شناسایی منزل سارقان، با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۳ دستگاه وانت نیسان مسروقه را کشف کنند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری اعضای باند سارقان با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت و سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارقان خودرو در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: با سرعت عمل ماموران پلیس آگاهی، سارقان به عنف خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی گزارش سرقت به عنف یک دستگاه وانت نیسان در محدوده بخش جنت، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: در تحقیقات از مالباخته مشخص شد فردی ناشناس طی تماسی تلفنی با او مبنی بر اینکه قصد انتقال محموله‌ای (بار) از اطراف بخش جنت به نقطه‌ای دیگر را داشته که با حضور مالباخته در محل، ۳ نفر با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو او کرده اند.

فرمانده انتظامی داراب اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته و سرنخ‌های به جامانده، تحقیقات میدانی خود را برای شناسایی متهمان آغاز کردند.

سرهنگ نوشاد تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با اشراف اطلاعاتی و جمع آوری مستندات، ۲ نفر از متهمان را در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان اعلام سرقت در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان شناسایی و در اقدامی ضربتی با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به کشف خودرو مسروقه از مخفیگاه متهمان، به دارندگان خودرو‌های وانت توصیه کرد: به تماس‌های مشکوک جهت جابجایی بار با قیمت‌های نامتعارف از مکان‌های دور افتاده هوشیاری لازم را داشته باشند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

دستبند بر دست متهم

خوش حسابی، ترفند جدید کلاهبرداری شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از بازداشت کاربری میانسال خبر داد که با ترفند «مشتری خوش حساب شرکت همراه اول» از شاکی کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: با ارجاع پرونده قضایی با موضوع کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از شاکی، رسیدگی به موضوع در پلیس فتا آغاز شد.

او ادامه داد: شاکی در اظهاراتش به دریافت تماس تلفنی از شماره‌ای ناشناس اشاره کرد که او را به عنوان مشتری خوش حساب شرکت همراه اول معرفی نموده و به درخواست تماس گیرنده، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای دریافت جایزه، به شماره حساب اعلامی واریز کرده است.

سرهنگ آراوند ادامه داد: ماموران پلیس فتا موفق شدند با بررسی فنی و مستندات موجود و همکاری متصدیان ۲ واحد صنفی طلافروشی در تهران، متهم که مردی ۶۵ ساله بود را شناسایی و در یکی از محله‌های تهران شناسایی و با گرفتن نیابت قضایی او را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا از بازگشت وجه کلاهبرداری به شاکی و تحویل متهم به دادسرا اشاره و به شهروندان توصیه کرد تحت هیچ شرایطی به تماس‌هایی که شما را برنده مسابقه، مشتری خوش حساب شرکت‌های مختلف دولتی یا غیردولتی معرفی می‌کند، توجهی نکرده و از واریز وجه با مراجعه به خودپرداز یا از طریق اینترنت بانک خودداری کنید.

دستگیری سارق با ۹ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق اماکن خصوصی با اعتراف به ۹ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهر کازرون، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و با انجام اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و او را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ارتکاب ۹ فقره سرقت از باغ‌ها و اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف سوخت قاچاق در پاسارگاد 

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی پاسارگاد در جهت طرح مقابله با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و جهت بررسی دقیق‌تر آن‌ها را متوقف کردند.

او گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در بازرسی به عمل آمده از این خودرو ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله سوخت را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص یک فرد متخلف به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی اردیبهشت ماه در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی اردیبهشت ماه امسال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی اردیبهشت‌ماه با همکاری یگان‌های انتظامی در سطح شهرستان استهبان اجرا شد.

او افزود: ماموران در اجرای این طرح ۵۸۴ گرم مواد مخدر را کشف و ۴ معتاد، ۸ خرده فروش و یک قاچاقچی را جمع‌آوری و دستگیر کردند.

سرهنگ اکبرپور گفت: توقیف ۶۴ دستگاه موتورسیکلت و ۱۰۲ دستگاه خودرو متخلف و مزاحم، ۱۰ فقره سرقت و دستگیری ۱۲ نفر سارق و کشف ۳ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

پایان جولان سارق حرفه‌ای اماکن دولتی و خصوصی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق اماکن دولتی و خصوصی با اعتراف به ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت از اماکن دولتی در سطح حوزه استحفاظی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران با تحقیقات میدانی در محل سرقت موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای شدند، تصریح کرد: با هماهنگی قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ۷ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در سطح حوزه استحفاظی اعتراف کرد، افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل سیم و کابل برق، سیم چین، انبردستی، قیچی آهنبر، دستکش، چاقو و کولر گازی ۱۸هزار کشف شد.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی در نگهداری اموال خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عاقبت متهم

خودرو سرقتی از شیراز در داراب توقیف شد

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری سمند سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه دولت آباد هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری سمند مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه طی بررسی و استعلام به عمل آمده مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد.

نجات جان شهروندی که قصد خودکشی داشت 

فرمانده انتظامی شیراز گفت: خانمی جوان که از روی پل خودرویی قصد خودکشی داشت، با حضور به موقع پلیس از این اقدام منصرف شد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اقدام به خودکشی دختری جوان روی پل پیرنیا شیراز، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۴ مدرس به محل اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران مشاهده کردند خانمی جوان ۱۹ ساله قصد دارد خود را از روی پل به پائین پرتاب کند که بلافاصله پس از هماهنگی با مرجع قضایی و اطلاع به سازمان‌های امدادی، مدیریت صحنه را بر عهده گرفتند.

فرمانده انتظامی شیراز اضافه کرد: ماموران با آرامش و فن بیان مناسب و همکاری ماموران آتش نشانی و اورژانس، موفق شدند او را از این اقدام منصرف کنند. 

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه این شهروند اظهار داشته به علت اختلاف خانوادگی با همسرش، قصد خودکشی داشته است، به خانواده‌ها توصیه کرد: با گفتگو و استفاده از مشاوران مجرب مشکلات بین اعضای خانواده را حل و فصل کنند تا از بروز رفتار‌های پرخطر این چنینی پیشگیری شود.

پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در جهت اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و ضوابط ابلاغی، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی را اجرا کردند.

پلمب

او افزود: در این طرح مأموران ضمن بازدید و ارزیابی و رصد فعالیت‌های بیش از ۵۰ واحد صنفی، ۵ واحد متخلف را به علّت تکرار تخلفات و نادیده گرفتن تذکرات قبلی پلمب کرده و به ۱۰ واحد صنفی دیگر اخطار کتبی ارائه دادند.

فرمانده انتظامی لامرد با تاکید بر تداوم پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کنترلی و نظارتی پلیس بر اصناف، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برچسب ها: خودکشی ، کلاهبرداری ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
خدا را شکر
آخرین اخبار