امام جمعه قزوین:

۳۰ اردیبهشت به نام روز خدمت در تقویم ثبت شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ۳۰ اردیبهشت به پاس مجاهدت‌ها و خدمات بی نظیر شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان به نام روز خدمت در تقویم ثبت شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: پیشنهاد می‌شود که ۳۰ اردیبهشت به عنوان روز خدمت در تقویم جمهوری اسلامی قرار بگیرد، چراکه اگر بخواهیم شخصیتی خدمتگزار را به مردم معرفی کنیم، بهترین چهره‌ها در میان شهدای خدمت قرار دارد.

وی اضافه کرد: این نخستین نماز جمعه بعد از حادثه دردناک شهدای خدمت است که رییس جمهور، امام جمعه و استاندار تبریز، وزیر امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی و تیم پرواز ایشان خلبان محسن دریانوش، سید کاظم مصطفوی و بهروز قدیمی در میان ما حضور ندارند و جای دارد مجددا به رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های معزز این شهدا عرض تسلیت داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به روح بزرگ شهید آیت الله رییسی اشاره کرد و گفت: رییس جمهور در سفر به استان قزوین میهمان کارگران یک کارخانه شوینده شدند که اتفاقا کارگران نیز دارای معلولیت بودند، حتی در خوراک خود و کارگران تبعیضی قابل نشدند و این نشان از بزرگواری ایشان و روح با عظمتی ود که خداوند به وی اعطا کرد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: تلاش رییس جمهور شهید و همراهان ایشان در راستای احیای دین و ادای امورات دینی بود، خیلی از افراد هستند که می‌خواهند دین و دنیا را با هم داشته باشند، اما در آزمون الهی دین را کنار می‌گذارند، بنابراین خیلی نادر و کمیاب است جوانمردانی که برای دین، دنیا را کنار خواهند گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: رییس جمهور با سختی زندگی کرد، در کودکی پدر از دست داد، با فقر بزرگ شد، اما در نهایت بزرگ مرد شد، اگر بیکاری را رفع کرد، کارخانجات و کشاورزی را رونق داد، با فقر مبارزه کرد و وحدت و انسجام آفرید، فقط یک پیام داشت که آن همه پیروی جامعه از پیامبران و رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهدای خدمت در نهایت جوانمردی، مروت و از خودگذشتگی از دنیا رفتند، ادامه داد: رییس جمهور شهید ۴۷ سفر استانی داشت که همه کارساز و اثرگذار بود، خیلی می‌پرسند که حیف شد ایشان هشت سال رییس جمهور نماند، اما باید بدانیم که مهم خدمتگزاری و اثرگذاری مثبت است که خوشبختانه آیت الله سید ابراهیم رییسی کار‌ها را تمام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: امروز به واسطه خدمات شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، توقع مردم ایران از جایگاه رییس جمهوری بالا رفته و کار را برای روسای جمهور آینده نیز دشوار ساخته است، چون مردم از این به بعد معیار‌ها را بر اساس کار‌های ایشان می‌سنجند.

وی یادآور شد: شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی حلقه اتصال همه احزاب و جریان‌های سیاسی بود، همه را پای کار کشاند و به وحدت و انسجام کشور کمک کرد، تا جایی که در عرصه استانی و بین المللی کار‌های بی نظیری انجام داد.

امام جمعه قزوین در پایان به روز مقاومت و پایداری، روز نسیم مهر، تشکیل سازمان وحدت آفریقا و سالروز افتتاح نخستین مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و آن را از مناسبت‌های مهم این هفته برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.