بیش از ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی در تفتان سیستان و بلوچستان رهاسازی شد

رئیس اداره شیلات شهرستان‌های خاش و تفتان از رهاسازی بیش از ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور معمولی در آب بندان‌های شهرستان تفتان خبر داد.

آرمان شهنوازی گفت:  با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان شیلات ایران دسترسی مردم، بویژه جوامع روستایی به منبع پروتئینی سالم آبزیان، است در فاز اول بیش از ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور معمولی در آب بندان‌های شهرستان تفتان رهاسازی شد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ تن ماهی از منابع آبی توسط تشکل صیادی شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان‌های خاش و تفتان افزود با توجه به بارش‌های مطلوب در سال آبی جاری و همچنین لایروبی سد کرغانشور با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی تفتان، حجم منبع آبی مذکور به بیش از ۱.۸ میلیون مترمکعب رسیده و برنامه ریزی جهت رهاسازی بچه ماهی در فاز دوم انجام شده که بزودی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، توزیع ماهی کپور علفخوار یا آمور نیز در استخر‌های پرورشی شهرستان تفتان در روز‌های آینده انجام خواهد شد.
شهنوازی افزود: تفتان با دارا بودن بیش از ۱۵۰ باب استخر پرورش، ۲ سیستم مداربسته صنعتی تکثیر و پرورش ماهی سردآبی واقع در روستا‌های تودک و إسکل آباد و همچنین آب بندان‌های با قابلیت ماهی دار شدن و آب و هوای مساعد جهت پرورش ماهی سردآبی در تمام طول سال، ظرفیت‌های شیلاتی منحصر به فردی در استان دارد.
وی بیان کرد: در نیمه دوم سال نیز کار توزیع و رهاسازی ماهی سردآبی قزل آلا در استخر‌های پرورشی شهرستان تفتان آغاز خواهد شد.

برچسب ها: شیلات ، بچه ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار