بلژیک: رنج بشری در غزه باید متوقف شود

وزیر خارجه بلژیک با استقبال از درخواست دیوان بین المللی کیفری، خواستار استقرار آتش بس پایدار در غزه شد.

درخواست جدید دیوان کیفری بین المللی از رژیم صهیونیستی برای توقف توحش در رفح موجی از واکنش‌های بین المللی را به همراه داشته است. در این میان، کشور‌های اروپایی به دلیل فشار افکار عمومی خود درباره جنگ غزه اکنون مواضعی در تضاد با منافع تل آویو می‌گیرند.

به گزارش الجزیره، بلژیک امروز (جمعه) از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری درباره توقف عملیات نظامی اسرائیل در رفح استقبال کرد. 

هاجا لاهبیب، وزیر خارجه بلژیک در این زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: خشونت و رنج بشری در غزه باید متوقف شود. ما خواستار استقرار آتش بس در این باریکه، آزادی اسرای صهیونیست و مذاکره برای رسیدن به راهکار دو دولت که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین می‌شود، هستیم. 

در خبری دیگر، یائیر لاپید، رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو امروز به شدت به درخواست دیوان کیفری بین المللی حمله کرده و دستور جدید این دادگاه را فاجعه اخلاقی خواند. 

وی اعلام کرد: دادگاه کیفری بین المللی نتوانسته است میان توقف درگیری‌ها در رفح و آزادی اسرای اسرائیلی در بند حماس و حق تل آویو برای دفاع از خود ارتباط برقرار کند. این گونه قضاوت یک فروپاشی و فاجعه اخلاقی است. 

لاپید بدون اشاره به ۷۶ سال جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و آواره ساختن میلیون‌ها غیرنظامی، افزود: این اسرائیل است که از سوی غزه مورد تهاجم قرار گرفته است و این حق را دارد که از خود در برابر سازمان‌های مخوف تروریستی که اقدام به کشتار شهروندان ما و شلیک راکت به مناطق غیرنظامی می‌کنند، دفاع کند. 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی را در غزه به خاک و خون کشیده و ۲ میلیون فلسطینی را در این باریکه آواره کرده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار