۳۵ درصد از کل سرطان‌های بدن مربوط به دستگاه گوارش است

رئیس انجمن گوارش و کبد ایران گفت: مصرف آنتی بیوتیک سبب بروز آسیب به اعضای مختلف بدن می‌شود.

فرهاد زمانی رئیس انجمن گوارش و کبد ایران در نشست خبری هفته سلامت گوارش و کبد ایران گفت: بیشترین بیماری‌ها مربوط به دستگاه گوارش است. بیماری‌های دستگاه گوارش وابسته به تغییرات سبک زندگی و تغذیه افراد است.  

وی بیان کرد: سبک زندگی سبب سلامتی دستگاه گوارش بوده و مانع از ایجاد هزینه‌های تحمیلی ناشی از دستگاه گوارش می شود. بیشترین  مراجعه افراد به درمانگاه‌ها مربوط به سیستم گوارش است.

واحدی ادامه داد: حدود ۳۵ درصد از کل سرطان‌های بدن مربوط به دستگاه گوارش و ۳۷ درصد از مرگ و میر‌های ناشی از سرطان به دلیل مشکلات دستگاه  گوارش است. بیشترین آمار سرطان‌ها مربوط به روده بزرگ، معده و کبد است که به خوبی می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کرد.  

وی گفت: دستگاه گوارش سیستم وسیعی دارد و سلامت این دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مصرف آنتی بیوتیک سبب بروز آسیب به اعضای مختلف بدن می‌شود.  

در ادامه مراسم همایون واحدی دبیر انجمن گوارش و مبد در همایش مشکلات و بیماری‌های دستگاه گوارش و کبد گفت: برای پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌های سیستم دستگاه گوارش باید این بیماری را شناخت و برای درمان و پیشگیری باید تشخیص زود هنگام و درستی از بیماری داشته باشیم.  

وی بیان کرد: درمان بیماری‌های گوارش باید به موقع انجام شود تا از بروز آسیب به ارگان‌های مختلف جلوگیری کرد.  

واحدی تاکید کرد: سرطان معده در ایران شایع‌ترین سرطان است و قابل پیشگیری‌ترین سرطان در ایران نیز روده بزرگ است که با انجام آزمایش‌های مختلف قابل تشخیص است.  

وی ادامه داد: بیماری‌های التهابی روده به دلیل تغییر وضعیت زندگی و بروز چاقی در ایران افزایش یافته است.  

وی افزود: مصرف کربوهیدرات‌ها در پیشگیری از بیماری مفید است و همچنین مصرف فست فود سبب بروز التهاب روده خواهد شد.  

واحدی افزود: استعمال دخانیات سبب بروز بیماری‌های در دستگاه گوارش و کبد  افراد می‌شود. بهداشت عمومی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها موثر است. افراد باید تغذیه سالم داشته باشند.

برچسب ها: گوارشض ، سرطان کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
وقتی همه مواد غذایی با پلاستیک در تماسن طبیعیه حتی قوطی کنسروها و کمپوتها هم داخلشون یه لایه پلاستیکیه
آخرین اخبار