این هفته صورت می‌گیرد؛

تحویل ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سه استان کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: در هفته پیش رو در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان می‌شود.

مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی در بخش خبری زنده تلویزیونی گفت: در هفته پیش رو در سه استان تهران، یزد و سیستان بلوچستان  ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن  تحویل متقاضیان می‌شود.

او گفت: نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مهم است. همچنین در سال گذشته رکورد صدور پروانه در حوزه بافت فرسوده شکسته شد به طوری که بیش از ۹۲ هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده صادر شده است که در دولت سیزدهم عدد بی سابقه‌ای است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین موضوع مورد بحث هم ساماندهی بازار اجاره مسکن است که از مجلس به دولت ابلاغ شد که این موضوع در دستور کار دولت قرار گیرد.  همچنین میزان سقف اجاره هم ظرف ۴۸ ساعت آینده توسط شواری مسکن استان‌ها مطابق قانون باید تعیین گردد. برای اولین بار است که قانونی برای مدیریت اجاره بها در استان‌های کشور خواهیم داشت و دولت می‌تواند با مصوبه شورای عالی استان‌ها سقف اجاره بها را تعیین کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قانون جزئیات دیگری دارد که به مردم اعلام می‌شود،  گفت: این قانون بسیار خوبی است از مجلس برای تصویب این قانون تشکر می‌کنم. این قانون دست دولت را برای مداخله در بازار باز می‌کند که شاهد بازار آرام تری برای امسال باشیم. بخش دیگر قانون ساماندهی سکو‌های مجازی برای مدیریت بازار است و نظامندتر کردن مداخله گران بازار مسکن و اجاره هم در این زمینه است.

به گفته بذرپاش خوشبختانه میزان تورم در بازار مسکن کاهش پیدا کرده است که امیدواریم این موضوع ادامه دار باشد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تامین مالی یکی از گلوگاه‌های تولید مسکن است که تمیهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برای افزایش سرمایه مسکن دیده شده که از طریق انتشار اوراق این موضوع تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
بانک مسکن از پرداخت وام نهضت ملی خودداری می کند
آخرین اخبار