اتحاد روسیه و چین «کابوس غرب» است

استراتژی تعمیق مداوم روابط روسیه و چین کشور‌های غربی را نگران کرده و برای آنها به کابوسی تبدیل شده است.  

روزنامه صباح در مقاله‌ای نوشت: «مدافعان نظام آتلانتیک که توسط ایالات متحده و اروپا ساخته شده است، استراتژی اتحاد بین چین و روسیه را به عنوان یک «آینده شوم» توصیف می‌کنند. آنها می‌گویند کابوس غرب در حال تبدیل شدن به واقعیت است. 

به گفته نویسنده، ایالات متحده هرگونه نزدیکی بین روسیه و چین را امری ماندگار می‌داند. این نشریه تاکید می‌کند: جهان ما در حال ورود به دوره‌ای است که اتحاد چین و روسیه وضعیت موجود توسط ایالات متحده در اروپا و آسیا را متحول خواهد کرد.

پیش از این رسانه های جهان دیدار روسای جمهور روسیه و چین را پوشش داده بودند. روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین حاکی از تعمیق همکاری بین مسکو و پکن است که باعث نگرانی کشور‌های غربی در زمینه درگیری در اوکراین شده است.

پیشتر، واشنگتن پست درباره ورود رهبر روسیه به چین گزارش داد که روسای جمهور روسیه و چین "انتظار می‌رود بر هدف مشترک خود برای تغییر شکل قدرت جهانی و پایان دادن به سلطه ایالات متحده بر امور جهانی تاکید کنند. "

روزنامه بریتانیایی گاردین با این تیتر نوشت که دوستی "بدون محدودیت" پوتین و شی در جریان سفر دولتی رئیس جمهور روسیه به چین "آزمایش خواهد شد". این بیانیه خاطرنشان کرد که دو کشور به دنبال "حرکت بیشتر از غرب" هستند.

رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین برای گفتگو با همتای خود شی جین‌ پینگ به پکن وارد شده و به دنبال «تعمیق مشارکت استراتژیک بین دو رقیب ژئوپلیتیکی قدرتمند ایالات متحده» است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار