راه ارتباطی ۲۴.۸ کیلومتر از محور مهاباد_ بوکان روکش آسفالت شد

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون در مجموع ۲۴.۸ کیلومتر روکش آسفالت در محور برهان جاده مهاباد_ بوکان انجام شده است.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور برهان در دستور کار اداره‌کل قرار دارد، گفت: تاکنون در مجموع ۲۴.۸ کیلومتر روکش آسفالت در این محور انجام شده که ۴.۸ کیلومتر با اعتباری بیش‌از ۱۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه استحفاظی بوکان است و برای آسفالت ۴ کیلومتر دیگر نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

وی اضافه کرد: در ادامه این طرح در ۲۰ کیلومتر از ۳۲ کیلومتر حوزه استحفاظی مهاباد شانه‌سازی انجام شده و این عملیات به صورت مداوم ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سه‌راهی برهان ۳۲ متر نیوجرسی مفصلی و تابلو و علائم طی سال نصب شده، افزود: با توجه به اینکه پیچ قره‌بلاغ یک نقطه حادثه‌خیز محسوب می‌شود در ورودی و خروجی این پیچ چراغ چشمک‌زن و چشم‌گربه‌ای و علائم هشدار‌دهنده نصب شده است.

دست‌نشان با بیان اینکه در پیچ تند حادثه‌خیز درمان یک دستگاه پیکور برای تعریض محور مستقر شده، تصریح کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی پارسال کناره دهنه پل‌ها دپوی خاک ریخته شده تا مانع برخورد وسیله نقلیه به ابنیه فنی و بروز خسارت به وسایل نقلیه شود.

وی در ادامه گفت: نصب ۴ چراغ چشمک‌زن، ایجاد یک سرعت‌کاه در مسیر فرعی قمطره و نصب ۴ تابلو محدودیت سرعت بالای ۷۰ در کل مسیر برهان از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل استان در راستای ایمنی تردد‌های جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای عملیات ریسه‌خاکی در نقطه حادثه‌خیز پیچ برهان، نصب ۴ تابلو محدودیت سرعت در کل مسیر، شانه‌سازی، اجرای چراغ چشم گربه‌ای در تقاطع قمطره و پیچ برهان، نصب گاردریل در پیچ قره‌بلاغ از جمله برنامه‌های این اداره کل برای اجرا در روز‌های آینده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.