رسانه‌های عبری از آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه در هفته آینده خبر دادند

رسانه‌های عبری می‌گویند انتظار می‌رود مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا در غزه هفته آینده و با طرحی جدید از سر گرفته شود.

پایگاه خبری والا به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد که رژیم صهیونیستی موافقت کرده است برای آتش بس در غزه و تبادل اسرا  به میز مذاکره بازگردد.

بر اساس این گزارش، مذاکرات جدید بر اساس یک طرح کلی خواهد بود که پیش‌تر نخست وزیر قطر، رئیس سیا و رئیس موساد در شهر پاریس درباره آن توافق کرده‌اند. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که توافق گسترده‌ای در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی برای ادامه مذاکرات وجود دارد و به مذاکره کنندگان صهیونیست فضای بیشتری برای مانور داده شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که مذاکرات آتش‌بس غزه قرار است هفته آینده بر اساس «پیشنهاد‌های جدید» آغاز شود.

گفتنی است که این اخبار هنوز از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین تایید نشده است. 

اظهارات در خصوص موافقت رژیم صهیونیستی با ادامه مذاکرات در حالی منتشر می‌شود که با حمله به شهر رفح، بنیامین نتانیاهو به همراه کابینه خود در برابر دو دادگاه مهم جهان قرار گرفته است. دادگاه لاهه که دستور توقف حملات به رفح را داده است و دیوان کیفری بین‌المللی که ممکن است او را به دلیل ارتکاب جنایت جنگی دستگیر کند. این امر به همراه تجمعات داخلی برای آزادی اسرای صهیونیست، فشار‌ها را به طور مداوم بر نخست وزیر رژیم افزایش می‌دهد. 

پیش از این و در روز پنجشنبه، دو منبع امنیتی مصری گفتند که این کشور با وجود تردید‌ها در مورد نقش میانجیگری خود، به کمک کردن در مسیر مذاکرات متعهد بوده و با رژیم صهیونیستی در تماس است تا تاریخ جدیدی برای گفت‌وگو‌ها تعیین کند.

آخرین دور مذاکرات اوایل ماه مه و با اشغال بخش شرقی شهر رفح توسط نظامیان صهیونیست پایان یافت. ارتش رژیم صهیونیستی در آن زمان کنترل گذرگاه مرزی رفح را به دست گرفت و نقطه ورود حیاتی کمک‌های بشردوستانه را مسدود کرد. تا کنون چندین بیمارستان غزه به دلیل عدم دریافت سوخت مورد نیاز فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و قحطی همچنان در حال گسترش در سراسر این نوار محاصره شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر صهیومیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
این شگرد پدرسوخته های یهودی صهیونیسمی میباشد در صورتی که اسرائیلی وجود ندارد ارتش‌آمریکا وانگلیس در حال‌کشته دادن سربازان ودرجه داران خود میباشد وبایدن ودولت انگلیس مثل حمار در گِل گیر کرده اند نمیدانند چه خاکی به سر کنند
آخرین اخبار