اسپانیا: جنگ غزه یک نسل‌کشی واقعی است

وزیر دفاع اسپانیا در اظهارات جدید خود در خصوص غزه، جنگ در این نوار محاصره شده را یک «نسل‌کشی واقعی» توصیف کرد.  

مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا در خصوص حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که سبب شهادت هزاران فلسطینی شده است، گفت: «ما نمی‌توانیم آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نادیده بگیریم؛ این رخداد‌ها یک نسل‌کشی واقعی است». 

به گزارش رویترز، این مقام همچنین پیرامون به رسمیت شناختن فلسطین توسط اسپانیا صحبت کرد و گفت که چنین تصمیمی برای پایان دادن به خشونت‌ها در غزه اتخاذ شده است و علیه اسرائیل نیست. 

گفتنی است، هفته گذشته سه کشور ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. در پی اعلام این تصمیم که واکنش منفی مقامات صهیونیست را در پی داشت، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتباط بین نمایندگی اسپانیا در اسرائیل و فلسطینیان را قطع می‌کند. کاتس گفت: «این اقدام که کنسولگری اسپانیا در اورشلیم را از ارائه خدمات به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی منع می‌کند، در پاسخ به اظهارات یولاندا دیاز، معاون نخست وزیر اسپانیا صورت گرفت که گفته بود می‌خواهد فلسطین را از دست سرزمین‌های اشغالی آزاد کند». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که تل آویو هرگز نمی‌تواند کشور مستقل فلسطین را در کنار خود تحمل کند، زیرا این امر منافع اسرائیل را به مخاطره می‌اندازد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
درود بر اسپانیا
آخرین اخبار