رییس شورای اسلامی شهر یزد:

شهید رئیسی، همیشه با مردم بود

سیفی گفت: شهید آیت الله رئیسی مردمی بودن و همراه مردم بودن را به طورکامل اجرایی کرد و به عینه نشان داد.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهادت سید الشهدای خدمت، شهید جمهور وهمراهان ایشان را تبریک و تسلیت می‌گوییم و امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

او افزود: آیت الله شهید رییسی درموقعیت‌های مختلف در بین مردم و همراه با مردم حضور می‌یافت و از ویژگی‌های دیگر ایشان نیز مظلومیت است، چون علی رغم تلاش‌های شبانه روزی که داشتند، اما حتی در بین اطرافیان خود نیز مظلوم بود و از این اقدامات مطلع نبودند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نشست روسای شورا‌های مراکز استان‌ها در قم برگزار شد و در این اجلاس کمیسیون‌های متعدد تشکیل شد که اینجانب در کمیسیون حقوقی و اقتصادی این اجلاسیه شرکت کردم.

سیفی ادامه داد:هوشمند سازی شهر‌ها نیز از موضوعات اصلی این اجلاسیه بود که خوشبختانه شورای شهر یزد در این زمینه اقدامات بسیار خوبی داشت و از شورا‌های پیشتاز بود که مقرر شد تبادل اطلاعات و تجربیات در این زمینه صورت گیرد.

او افزود: موضوع دیگری که مطرح شد عدم پرداخت عوارض آلایندگی به شورای شهر یزد در سال ۱۴۰۲ بود و علی رغم اینکه مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به شهرداری یزد پرداخت شده، اما در سال ۱۴۰۲ فقط مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده، چون مصوبه مجلس بوده و تدوین آیین نامه به محیط زیست محول شده و مقرر شد مبالغ پرداخت نشده نیز در سال جاری محاسبه و پرداخت شود.

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: البته به ادارات محیط زیست اختیار داده شده از نیم درصد تا ۲ و نیم درصد را برای پرداخت عوارض آلایندگی مشخص کنند که متاسفانه اداره محیط زیست یزد همراه با دیگر استان‌ها مبلغ کمتر را محاسبه کرده که باعث تضییع حق شهرداری یزد می‌شود و مقرر شد در شورای عالی استان‌ها پیگیری شود.

سیفی ادامه داد: همچنین در مورد ارزش افزوده نیز سهم شهرداری‌ها طبق قانون چهار درصد است که متاسفانه کامل پرداخت نشده و همین مبلغ نیز شفاف نیست و یارانه حمل و نقل عمومی نیز بیش از ۱۲ سال است که توسط دولت‌ها پرداخت نشده و علی رغم پرداخت همه هزینه ون‌های خریداری شده وزارت کشور توسط شهرداری یزد در سال ۱۴۰۱، اما تا کنون این خودرو‌ها تحویل نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.