احداث یک خط دریایی برای انتقال زائران اربعین حسینی از ایران به عراق

نخست وزیر عراق با راه اندازی یک خط دریایی از خرمشهر به بندر ابو فلوس این کشور برای تسهیل جابجایی زائران اربعین موافقت کرد.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی امنیت برای تامین امنیت سفر اربعین امروز یکشنبه ریاست جلسه بزرگی را برای بحث و بررسی درباره مقدمات سفر اربعین بر عهده داشت. در این جلسه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق با افزودن یک بندر دریایی جدید از خرمشهر ایران به بندر ابوفلوس در استان بصره موافقت کرد تا بتواند ورودی دیگری برای انتقال زائران ایرانی از طریق آب‌ به خاک عراق باشد.

براساس گزارش الفرات نیوز، دفتر رسانه‌ای وزیر کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا میلیون‌ها نفر را گرد هم می‌آورد. به خصوص که شرکت در آن از داخل و خارج از کشور یکی از مهم‌ترین سفر‌ها در جهان اسلام به شمار می‌رود و به طور گسترده دنبال می‌شود.

وزیر کشور عراق به مدیرکل راهنمایی و رانندگی عراق دستور داد راه حل‌های لازم را در این خصوص وضع و امنیت راه‌های منتهی به شهر کربلا و سایر شهرهای مقدس را تامین کند. او  تاکید کرد که یکی از بارزترین مشکلاتی که در این مراسم رخ می‌دهد، تصادفات رانندگی است و باید برنامه ریزی دقیقی تدوین شود و مدیرکل ترافیک عمومی را هدایت کند تا راهکار‌های لازم را در این زمینه و ایمن سازی معابر منتهی به شهر مقدس کربلا و بقیه شهر‌های مقدس را ارائه کند.

وزیر کشور عراق بر اهمیت تشدید تلاش‌ها و ارائه بهترین خدمات به همه زائران به گونه‌ای که شایسته آن‌ها باشد از طریق ایجاد برنامه کاری مشترک با توجه به اینکه کشور از همه گذرگاه‌ها میزبان زائران است تاکید کرد و گفت که باید همه امکانات برای این زیارت مبارک به کار گرفته شود.

مترجم: مینا عظیمی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه کشور عراق در ایجاد جاده های بین شهری بسیار ضعیف عمل می کنه، پیشنهاد می کنم یه قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا ببندن، چندماهه جاده مهران کربلا و مهران نجف درست می شه.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۵:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
کوتاهترین مسیرهای بین ایران و عراق را برای تردد زائران انتخاب کنید مسیرهایی طلایی و کوتاه و کوتاهتر
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۵:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
از مرزهای مهران یا خسروی تا شهرهای نجف و کربلا شاید دویست سیصد کیلومتر بیشتر نباشد برای دو کشور نفت‌خیز و ثروتمند چندان کار دشواری نباید باشد که این مسیرهای بهشتی را چهار و یا هشت خطه ایمن و جداگانه ساخت
آخرین اخبار