کلیپی از زحمات «پرویز بهرام» به مناسبت سالروز درگذشت

رادیو موزه سینما به مناسبت سالروز درگذشت زنده‌یاد «پرویز بهرام» دوبلور، مدیر دوبلاژ، نویسنده و صداپیشه ویدئویی منتشر کرد.

پرویز بهرام بازیگر تئاتر، صداپیشه و مدیر دوبلاژ برجسته کشورمان دانش آموخته رشته کارشناسی حقوق قضایی و سال‌ها وکیل رسمی دادگستری بود. کار صداپیشگی را به واسطه جعفر والی که از دوستان نزدیک وی بود از اواخر دهه بیست و با دوبله فیلم ایتالیایی «هنرپیشه» آغاز کرد. دوبله هنرمندانه او در مستند «جاده ابریشم» برای گوش هر ایرانی آشناست. 

بهرام به عنوان صداپیشه ابوموسی اشعری در سریال امام علی (ع) نیز شناخته می‌شود. از دیگر فیلم‌ها و مستند‌هایی که پرویز بهرام به صداپیشگی در آن‌ها پرداخته می‌توان به دوبله سریال بازرس، سریال مارکوپولو، سریال پلیسی درک، ابوموسی اشعری در سریال امام علی (ع)، صداپیشگی نقش امیرکبیر در سریال سلطان و صاحبقران (با بازی ناصر ملک مطیعی) و گویندگی در مستند‌های ارزنده‌ای مثل جاده ابریشم و مسلمانان اشاره کرد.

مستند «جاده ابریشم» مشهورترین کاری بود که با روایت پرویز بهرام از تلویزیون ایران پخش شد و صدایش را ماندگار کرد و دوبله شخصیت‌ «ژان والژان» در سریال بینوایان و لارنس الیویه در فیلم‌های «هنری پنجم» و «اتللو» از مشهورترین آثاری است که با صدای او در ایران به نمایش در آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار