دما در بندر دیر به ۴۶ درجه رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوای در ۲۴ ساعت گذشته در بندر دیر به ۴۶، برازجان و خورموج به ۴۵ و اهرم به ۴۴ درجه سانتیگراد رسید.

پیام مساعدی اظهار کرد: جم، دیلم، گناوه و بوشهر نیز به ترتیب دمای ۴۱، ۴۰، ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی بیان کرد: تا روز چهارشنبه هفته جاری علاوه بر ماندگاری روند افزایش نسبی دما، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از روز دوشنبه تا پایان هفته با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس در برخی ساعت‌ها مواج پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، در طول روز وزش باد و در برخی نقاط همراه با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد در استان بوشهر به طور غالب شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۰ و در طول روز تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و از اواسط شب در همه‌ی سواحل شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از نیمه شب در همه‌ی ‌سواحل و فراساحل ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۵، مد اول ساعت ۰۹:۱۰ ، جزر اول ساعت ۱۷:۱۰ و مد دوم ساعت ۲۳:۴۰ خواهد بود.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.