بررسی چالش‌های صنعت فرش دستباف یزد

رئیس سازمان صمت استان یزد در دومین رویداد خلاقیت و نوآوری فرش نوین یزد گفت: رونق فرش دستباف یزد را پیگیری می‌کنیم.

محمد کاظم صادقیان رئیس سازمان صمت استان یزد در دومین رویداد خلاقیت، نوآوری فرش نوین یزد به چالش‌ها از جمله رقبای جدی فرش دستباف از کشور‌های چین، هند و پاکستان اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، واردات و کمبود مواد اولیه مرغوب فرش دستباف همچنین رکود صادرات رونق فرش دستباف کمتر شده است.

وی بازاریابی و صادرات، اشتغال جوانان به بافندگی و کیفیت فرش را از جمله محور‌های این رویداد دانست و تصریح کرد: ۳۵ هزار بافنده در استان ۲۰۰ هزار متر تولید و فروش فرش را در سال رقم می‌زنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر ظرفیت‌های شهرستانی فرش دستباف به کم سو شدن این هنر صنعت در شهر‌ها و روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: با استمرار این رویداد، رونق فرش دستباف یزد را پیگیری می‌کنیم.

این رویداد با هدف نوآوری و ارتقای بهره‌وری در فرش دستباف و با محوریت بازاریابی و صادرات، اشتغال جوانان به بافندگی و کیفیت بافت فرش با حضور محمدعلی شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و محمد کاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و مسئولان و برخی فعالان صنعت فرش دستباف استان در محل استانداری یزد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.