شیراز میزبان نخستین کارگروه فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور

در نخستین کارگروه فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور در شیراز بر ارتقای فرهنگ و سواد سلامت تاکید شد.

لنکرانی رئیس کارگروه فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور در جلسه کارگروه فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور که در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد بر بالا بردن سلامت و توانمندسازی افراد برای کنترل، حفظ و بهبود سلامت، افزایش سواد سلامت، رفتار‌های سالم، پرهیز از رفتار‌های پر خطر و آموزش‌های متناسب توسط کارشناسان و صدا و سیما تاکید کرد.

زمینه ارتقای فرهنگ و سواد سلامت فراهم شده است

او افزود: با تعاملی که با صدا و سیما صورت گرفته زمینه ارتقای فرهنگ و سواد سلامت فراهم شده و رسانه ملی در فارس هم می‌تواند با تولید برنامه‌های مختلف پزشکی و سلامت و ارائه آخرین راهکار‌های حوزه سلامت جسم، روان و آموزش فرهنگ شهروندی بسیاری از مشکلات را با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برطرف کند.
ملک حسینی یکی از اعضای اصلی کارگروه فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور و از پزشکان ماهر جهان در زمینه پیوند کلیه هم بیان کرد: کشوری می‌تواند در حوزه سلامت به ارتقا برسد که به علم توجه ویژه داشته باشد و در قرآن هم به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

صدا و سیمای مرکز فارس در تهیه برنامه‌های سلامت محور برنامه ریزی کرده است

پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس هم گفت: صدا و سیمای مرکز فارس در تهیه، تولید و پخش برنامه‌های سلامت محور برنامه ریزی بسیاری کرده و طی سالیان متمادی برنامه‌های فاخر پزشکی داشته است.

او با بیان اینکه برگزاری این جلسه و کارگروه در صدا و سیما نوید بخش همکاری و تعامل رسانه با فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور است، اضافه کرد: داده‌های بسیار غلط در حوزه سلامت و پزشکی در بستر‌های مختلف به ویژه در فضای مجازی منتشر می‌شود و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد و رسانه می‌تواند در اطلاع رسانی دقیق نقش آفرین باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار