زمینه آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان فراهم شد

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: زمینه آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان فراهم شد.

 حجت الاسلام علی موحدی راد در دومین جلسه هیات امناء نمایندگی ستاد مردمی دیه استان گفت: زمینه آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی مالی بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال فراهم و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند. 

وی بیان کرد: رقم بدهی این زندانیان بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، گذشت شاکیان و از منابع ستاد مردمی دیه شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانکی زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد. 

 رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از بدهی مذکور ۱۲۴ میلیاردو ۷۷۷ میلیون و ۵۳۶ هزارو ۵۵۲ ریال ریال آورده خود مددجویان و ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان و کشور و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال گذشت شکات بوده است.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرائم غیرعمد آزاد شده در سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۲ مددجو مربوط به محکومان مالی و ۲ نفر محکوم به پرداخت مهریه، بودند. 

 وی اضافه کرد: با اقدام‌هایی که در راستای فرهنگ سازی در سال‌های اخیر با مشارکت رسانه‌ها و مردم در سطح استان انجام شد، شاهد کاهش چشمگیر ورود زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی به زندان‌ها هستیم.

برچسب ها: دادگستری ، زندانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.