شهروندان کرمانشاهی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت : عواملی همچون شرایط آب و هوایی، اطلاع‌رسانی ناکافی در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد، عدم ایجاد پناهگاه‌های مناسب برای حیوانات طبق بخشنامه‌هایی که به شهرداری‌های کل کشور ابلاغ شده و بی‌اطلاعی مردم، وضعیت نامطلوبی در حوزه سگ‌های ولگرد در برخی نقاط کشور به ویژه محدوده شهر کرمانشاه ایجاد کرده است.

نامداری معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت : شهرداری کرمانشاه از پارسال اقدام به تجهیز و تکمیل امکانات پناهگاه‌های حیوانات کرده است که در این راستا یک پناهگاه مجهز برای حیوانات در جاده سراب نیلوفر احداث کرده است. 

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی از دامپزشکان و داوطلبان در این پناهگاه مشغول به‌کار هستند، گفت: یکی از سمن‌های فعال محیط زیستی استان، طبق فراخوانی که انجام شد مسئول رسیدگی به امور این پناهگاه شده است.

نامداری با بیان اینکه شهرداری امکانات داخل پناهگاه را آماده‌سازی و تجهیز کرده است، خاطرنشان کرد: به این منظور شهرداری اقدام به دیوارکشی و فنس‌کشی اطراف محوطه پناهگاه کرده است. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از کار‌هایی که در این پناهگاه انجام می‌شود عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد است، همچنین به فراخور شرایط در هر فصل بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ سگ در این پناهگاه جا داده می‌شوند.

نامداری تصریح کرد: به دلیل بی‌توجهی به بخشنامه‌ها و عدم پیگیری احداث پناهگاه‌های متعدد برای سگ‌ها در اطراف کرمانشاه به وسیله شهرداری، برخی شهر‌ها و استان‌های دیگر اقدام به رهاسازی سگ‌های ولگرد خود در محدوده شهر کرمانشاه می‌کنند، از این‌رو شاهد افزایش شمار سگ‌های ولگرد نسبت به گذشته بوده‌ایم. 

وی افزود: گزارشات مربوط به افزایش این معضل به فرمانداری، شورای تأمین و دادستان کرمانشاه ارائه و در نتیجه راهکار‌هایی در این رابطه ارائه شد که از آن جمله می‌توان به تشکیل گروه‌هایی برای برخورد با رهاکنندگان سگ که عمدتاً از شهر‌ها و استان‌های مجاور هستند اشاره کرد. 

نامداری گفت: دادستان و فرماندار کرمانشاه طی نامه‌هایی به دادستان‌ها و فرمانداران شهر‌های مجاور از آنها خواسته‌اند تا با جدیت بیشتری با جمع‌کنندگان و رهاکنندگان سگ برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود در صورت مشاهده سگ‌های ولگرد به صورت گروهی یا رهاسازی سگ‌ها به وسیله وسائل نقلیه، مراتب را به سامانه ۱۳۷ شهرداری یا پلیس ۱۱۰ گزارش کنند تا با برهم‌زنندگان آسایش مردم برخورد قانونی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
اینها مخلوقات خداوندهستن همون خدایی که ب ماجان داد آدم بایدخیلی پست وحقیرباشه که بخواد به اینا آزار اذیت برسونه بترسیداز روزموعودی که بایدجوابگوباشیدمخصوصا مامورای شهرداری که باپولی که میگرن خرج شکم زن وبچوشون می‌کن این نون حرامه نجسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
این سگهایه بیچاره بی پناهن نه ولگرد‌ ما ادمها اومدیم هی خونه ساختیم تو اطراف شهرها و محله زندگیه این سگهایه بیچاره دیگه محل زندگی ادمها شده خوب ما وارد زیستگاهه حیوانات شدیم. اونوقت میگیم سگ ولگرد! واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۳:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
وای بیماری بیاد بیچاره ایم.بعدم خارج غرب‌گدا ها ،سگ ولگرد نداریم.سگ با طناب و صاحبش فقط،تو ماشین تو سبد و جا باید باشه و باعث تصادف نشه،هرجا و هرپارکی و مکانی نمیتونی ببری،میبری تو پارک مدفوع کنه ببر خونت،برا تو تمیز هست ،اکر یک بچه دستش ب آلودگی و مدفوع بخوره بیمار بشه خوبه؟؟ کلن هرجا و هر کشوری هر منطقه ایی هرخانه ایی قانون خودشو داره،آلمان فدرال هست،هر مکانش قانون خودشو داره،شورا شهر قانون گزاره و البته مجل کل،و آمریکا، تو هر ایالت قانون خودشو داره،یک ایالت اسلحه ممنوعه یجا ازاد،اروپا یجا یک مواد ازاده جای دیکه ممنوع،هلند جا داره برا مارجوانا ،جای دیگه مموع.پس قانون ،فقط قانون نظر شخصی توخونت،