اقدامات خوب و ناکافی شهرداری یزد در حفظ و صیانت از باغات

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: علیرغم اقدامات صورت گرفته برای تداوم حفظ باغ‌های شهر ، در برخی از این باغات ساخت و ساز‌های خلاف قانون و تفکیک‌های غیر مجاز در حال انجام است.

محمد مهد‌ی نیکو نژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای حفظ و صیانت از باغ‌های شهر اقدامات خوبی تاکنون انجام گرفته است و در حال حاضر از مجموع حدود ۲۲۰ هکتار باغ شناسایی شده به مساحت ۱۳۶ هکتار باغ و مساحت ۸۴ هکتار خانه باغ وجود دارد.

وی افزود: در شهر یزد هزار و ۴۴ باغ بالای هزار متر وجود دارد که بخش عمده‌ای از این باغات پلاک کوبی شده و تعداد ۳۰۰ باغ از باغ‌های سطح شهر هنوز پلاک کوبی نشده است؛ که تاکید کردیم حداکثر تا دوماه آینده این پروسه به سرانجام برسد 

او ادامه داد: علیرغم اقدامات صورت گرفته  برای تداوم حفظ باغ‌های پلاک کوبی شده اقدامی نشده عامل بازدارنده‌ای وجود ندارد چرا که در برخی از این باغات ساخت و ساز‌های خلاف قانون و تفکیک‌های غیر مجاز در حال انجام است.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: برخی از کوچه باغ‌ها نیز توسط شهرداری آسفالت شده که مسیر جوی آب‌ها به دلیل عملیات زیرسازی حذف شده و یا مسیر ورودی باغ‌ها مسدود شده و به همین دلیل و دلایل دیگری ازجمله گرانی زمین با کاربری مسکونی و عدم توانایی مالکان باغات برای خرید منزل مسکونی برای فرزندان شأن و کمبود آب و ... باغ‌های موجود نیز عمدی یا سهوی در حال خشک شدن است و لذا درخواست داریم تا با درنظر گرفتن امتیازات تشویقی برای حفظ باغات توسط شهرداری و همچنین به لحاظ حقوقی تشدید اعمال قانون برای متخلفین فوق اقدام فوری در این زمینه صورت گیرد. تا جلوی خشک شدن باغات شهر به هر دلیلی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.