حمیدی: انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال غلط بود

کارشناس والیبال گفت: انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب غلطی بود و باید یک سرمربی قوی برای تیم ملی انتخاب می‌شد.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نتایج تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها گفت: ما در این مسابقات ۴ شکست داشتیم و پیش بینی می‌شد می‌توانیم مقابل صربستان با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان این تیم سن بالا هستند پیروز شویم، اما در این بازی نیز شکست خوردیم. ما در بازی‌های اخیر در دفاع خوب بودیم، اما در دریافت و حمله متوسط بودیم و جای سید محمد موسوی در دفاع تیم ملی حس می‌شد، اما جلوه در بازی با آرژانتین تا حدودی بازی امیدبخشی در دفاع به نمایش گذاشت.

بازیکنان ما در هفته نخست از لحاظ روحی و روانی و تکنیکی دچار مشکل بودند

او ادامه داد: تیم ملی در بازی با آرژانتین نسبت به سه دیدار قبلی خود عملکرد بهتری داشت، چون آرژانتینی‌ها با بازیکنان قدرتی زن خودشان بازی می‌کردند. بازیکنان ما در هفته نخست از لحاظ روحی و روانی و تکنیکی دچار مشکل بودند. برخی از بازیکنان ما در این بازی‌ها تا حد انفجار بازی می‌کردند و برخی نیز بی تفاوت بازی می‌کردند. حریفان  نیز در این بازی‌ها به خوبی ما را آنالیز کرده بودند و از نقاط ضعف ما به خوبی استفاده کردند. بازیکنی مثل میلاد عبادی پور شاید در در دفاع خوب بود، اما در حمله عملکرد خوبی نداشت و شاید دلیل این موضوع بالا بودن سن او باشد. برخی از بازیکنان نیز در بازی ذهن شان معطوف به حواشی بازی بود و یا با بازیکنان حریف دچار درگیری می‌شدند.

او در خصوص بازی‌های آینده تیم ملی و شانس کسب سهمیه المپیک گفت: ما  از ۸ بازی آینده مان می‌توانیم روی برد بلغارستان و ترکیه حساب باز کنیم و شاید بتوانیم آمریکا نیز که با بازیکنان جوان خود در این مسابقات حاضر شده است را شکست دهیم. در مجموع ما نهایتا در بازی‌های پیش رو بتوانیم ۵ پیروزی کسب کنیم. بلغارستان با تیم جوان خود در این مسابقات حاضر شده است و مطمئنا آن‌ها با جانلورنزو بلنجینی سرمربی ایتالیایی خود در چهار سال آینده تیمی قوی خواهند داشت.

پائز حاضر نیست به بازیکنان جوان فرصت بازی بدهد

حمیدی درباره انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بیان کرد: انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب غلطی بود و تیم ملی جای تجربه اندوزی نیست. پائز یک مربی ناشناخته بود و باید مربی قوی در حد ولاسکو یا لوزانو برای تیم ملی انتخاب می‌شد. او حتی در حد یک مربی متوسط مثل کولاکوویچ نیز نیست. مربی مثل ولاسکو بازیکنان جوانی مثل فرهاد قائمی و امیر غفور را به تیم ملی دعوت می‌کرد و به آن‌ها فرصت بازی کردن می‌داد، اما بازی که در آن نیز شکست مان قطعی شده است پائز حاضر نیست به بازیکنان جوان فرصت بازی بدهد.

او در خصوص آینده تیم ملی والیبال گفت: در کل کشور ما بازیکنان با استعدادی هستند. زمانی که ولاسکو سرمربی تیم ملی شده بود گفت که هیچ جای دنیا مثل ایران بازیکن با استعداد والیبال در آن وجود ندارد. ما توانسته ایم در رده‌های جوانان و نوجوانان قهرمان جهان شویم و بازیکنان فعلی ایتالیا را ما در رده‌های  پایه شکست داده ایم و این موضوع نشان می‌دهد که ما دارای استعداد‌های خوبی هستیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: ما سرمربی باید داشته باشیم که یک تیم ملی قوی تشکیل بدهد و ما توانایی داشتن ۲ و ۳ تیم ملی را نیز داریم و پائز مربی برای این کار نیست.

خبرنگار: سجاد هدایت پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
اون موقع که عطایی بود هم این شخص میومد انتقاد کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
یه سرمربی خوب بیارین 5 سال تیم ملی جوانان که قهرمان جهان شد رو بدین بهش اونموقع یه تیم مدعی لیگ ملتها خواهیم شد ؛ این بنده خدا که هنوز ایران نیومده بود اول قرارداد بعدیشو اوکی کرد که بیکار نشه ؛ با مربی فصلی به هیچ جا نمیرسیم اینو ما فهمیدیم شما نفهمیدین ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه ورزش مان به علت عدم مديريت صحيح همواره نا موفق أست فقط گاها ورزشكاران خود جوش موفق ميشوند. دو فردا میگویید مربی خوبی برای فوتبال انتخاب نکرده بودیم که دیگه پشیمانی سودی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۱:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
باز به آقای عطایی خودمون به نظرم مربی ایرانی بهتر هست اگه چوب لای چرخش نکنند
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۱:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
دوباره یه مربی اومد کارشناسا شروع کردن زدنش. کواچ هم همین بلا سرش اومد. آلکنو هم همین و... . اینقدر خرابش کنند تا نتونه کار کنه.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۴:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
اتفاقااوتخاب پائز کاردرست مربی خیلی خوبی وتیم روحیه وسطح بازیش تغییرکرده بایدفرصت بهش بدندمشکل تیم عطایی بوده که خیلی ازبازیکنان خوب راخراپ وفرری دادوهیچ سوادمربیگری نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
این حرف روکه بنده روزاول زدم وماباید دویاسه تیم ملی داشته باشیم وازمربیان درجه اول دنیا استفاده کنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
همه این روزها شدن کارشناس مگه چند وقت هست اومده چه انتضار بیجایی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
آقای پائز خیلی دیر وارد اردوها شد ، بعلت حضور درلیگ اروپایی ، شناخت و آنالیزی ، از تیم های جوان ملی ، ولیگ برتر والیبال ایران نداشت ، مطمئنا، اگر فرصت بیشتر بود ، شناخت بیشتری حاصل میشد ، جوانترها تزریق میشدند ، بازیهای تدارکاتی خوبی برگزار میشد ، تیم درمقابل صربستان ، آرژانتین نتیجه میگرفت ، هنوز اول راه هستش ، باید فرصت داد ، مربی باتجربه ایرهست ایشان
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۵:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
الان ولاسکو هم میومد همین بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
اولاً ساختار تیم غلط است و ثانیاً این مربی به درد نمی خورد
Iran (Islamic Republic of)
ف ، نصرابادی
۰۱:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
باخت در بازی با آرژانتین فقط بخاطر بازی بد میلاد عبادی بود حضور او در تیم ملی هیچ توجیهی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
آقای حمیدی مربی تیم دو هفته قبل از بازی‌ها آمده ایران با کدام شناخت بازیکن جدید دعوت کند کمی انصاف داشته باشید. و فعلا برای قضاوت زود است و حداقل باید سه چهار ماه به مربی مهلت داد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
داداش این مربی کلا قراردادش سه ماهه ست قرارداد بعدیشم بسته و اگه خوبم کار کنه نمیتونه وایسته باید بره لیگ کره جنوبی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
پائز نیومده دارن بهش انتقاد میکنن معلومه باز ها رو هم نگاه نکرده که میگه ما تو دفاع خوب بودیم این فقط اومده انتقاد کنه همینباید به پائز وقت داد و توقع بیجا نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۴:۱۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
ککسانی انتقادمیکنندکه اصلاجایی تووالیبال ایران ندارندوسابقه وهیچ سوادوالیبال ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
ضعفهای ایران. .دفاع روی تور. 2. شلختگی در سرویس زدن. 3. درگیری با بازیکنان حریف و کل کل کردن با داور بجای تکیه به توان های خود. 3. نداشتن همکاری های گروهی و خود بینی در رفتارهای ورزشی. 4. قوم گرایی بجای شایسته سالاری در تیم. 5. بکار نگرفتن از نیروهای ذخیره و ارزیابی آنها. 6. عدم حمایت دفاع عقب از اسپک زنان. و....
Iran (Islamic Republic of)
ن_م
۰۹:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
چهارمی راخوب اومدی.
Iran (Islamic Republic of)
ن_م
۰۹:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
امان ازسفارشی وقوم وقبیله ای،رفیق بازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
جوانی مثل نصری را نمی‌گذارند خود را نشان دهد. نصری از اسماعیل نژاد، صالحی و میلاد عبادی پور بهتر است. او دارای هوش چند بعدی در بازی است. این سه نفر نامبرده، در میدان تک بعدی بازی می‌کنند فقط اسپک زن هستند روی تور و فکر می‌کنند ضربه آنها بدون دفاع خواهد بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
هرکی میشد همین بود
آخرین اخبار