فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان از تشکیل ۱۳۱ پرونده قضائی در حوزه میراث فرهنگی و دستگیری ۵۹ متهم در ۵ ماهه گذشته خبر داد.

سرهنگ علی قدمی در جلسه با کارشناسان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با اشاره به تشکیل ۱۳۱ پرونده قضائی در حوزه میراث فرهنگی، اظهار کرد: این تعداد پرونده در حوزه میراث فرهنگی استان بوده که با تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های این یگان در استان، تشکیل و به محاکم قضائی ارسال شده است.
وی بیان کرد: از دی ماه سال گذشته این تعداد پرونده با تعامل و همکاری فرماندهی انتظامی استان تشکیل و در این راستا ۵۹ متهم دستگیر شده‌اند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان گفت: همچنین در این مدت ۲۱۲ قلم اشیای تاریخی و فرهنگی از افراد سودجو و قاچاقچیان اثار تاریخی در استان کشف و ضبط شده است.
 قدمی با اشاره به اینکه ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه فلزیاب وهمچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از میراث فرهنگی است اظهار کرد: هرگونه کاوش وحفاری به قصد به دست آوردن اموال تاریخی_فرهنگی ممنوع بوده و علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه وآلات وادوات حفاری، مرتکب به شش ماه تا یکسال حبس محکوم و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: همچنین ظرف ۵ ماه گذشته ۳۳ دستگاه فلزیاب در سطح لرستان کشف و ضبط شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.