تداوم قرمز پوشی شاخص‌های بازار سرمایه!

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ارزش معاملات کل به حوالی ۳۹۷ همت رسید که از این مقدار تنها ۳۰۶۲ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است.  

رباب وفایی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سهام همچنان با عرضه‌های بسیار سنگینی مواجه است در حالی که محدودیت دامنه نوسانات ادامه دارد.

او افزود: در نیمه‌ی دوم از صف فروش‌های بازار کاسته شد، اما عزم خاصی برای بازگشت روند در بازار دیده نمی‌شود. بیشترین عرضه‌ها همچنان در صنایع پتروپالایشی به چشم میخورد و همچنان شاهد فروش سنگین اوراق توسط دولت بودیم! اوراق اخزا برای سومین روز متوالی مثبت خوردند و بازدهی آنها کاهشی شده است دامنه اعتراضات به صف فروش‌های بازار زیاد شده و معامله‌گران برخی تالارها امروز سیستم‌های معاملاتی را خاموش کردند.

او همچنین اظهار کرد: شاخص کل نزدیک ناحیه حمایتی ۲.۰۵ الی ۲.۰۶ میلیون واحدی رسیده، اهرم هم نزدیک حمایت ۱۸۱۰ الی ۱۸۵۰ تومانی است. امروز ارزش معاملات کل به حوالی ۳۹۷ همت رسید که از این مقدار تنها ۳۰۶۲ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. 

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: امروز در پایان معاملات تعداد ۱۵۰ نماد (۲۰ درصد) در مثبت و ۵۹۷ نماد (۸۰ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. شاخص کل هم با بیش از ۲۲۵۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به ارتفاع ۲ میلیون و ۵۶ هزار واحد رسید.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۲:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
این‌ها نتیجه‌ی قیمت‌گذاری دستوری، اَرز چند نرخی، إمضای طلایی، عدم إجازه‌ی صادرات و واردات و سرکوب دستمزدهاست، بطوری‌که شرکت‌های تولیدی، توانایی فروش بیشتر و پیشرفت را ندارند، چون قدرت خرید مردم به‌شدت کم شده‌اَست و به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری، شرکت‌های دولتی مثل ایران‌خودرو و سایپا، زیان انباشته دارند و عملاً ورشکسته کامل هستند و دولت مجبور است با خلق پول و نقدینگی بیشتر، اَز ورشکستگی این شرکت‌ها جلوگیری کند؛ و اینکه فروش سهام‌ این شرکت‌های ورشکسته و زیان‌ده به مردم، نوعی توهین و دزدی در روز روشن اَست.