رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در این استان خبر داد.

اکبر فتحی گفت: این طرح همگام با سایر استان‌ها با همکاری اعضای هیات‌های علمی مراکز تحقیقاتی و کارشناسان مدیریت‌های تخصصی استان شروع شد.

وی بیان کرد: برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" و با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی در توانمندسازی بهره‌برداران و ارتقای بهره‌وری عوامل تولید کشاورزی "طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم" در اواخر فروردین ماه توسط معاونت محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات به استان‌ها ابلاغ شد و بر این اساس مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به عنوان دبیر اجرایی طرح با تشکیل کارگروه استانی و احصاء اولویت‌های محصولی و موضوعی مسائل مبتلا به در واحد‌های تولیدی شهرستان‌های ۲۱ گانه؛ نسبت به تدوین برنامه اجرایی طرح اقدام کرد. 

وی ادامه داد: این طرح در قالب "کارگاه‌های حل مسئله در مزرعه" و با حضور محققان ذی‌ربط، کارشناسان واحد تخصصی سازمان، نماینده مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و با مشارکت ۱۰ تا ۲۵ نفر از بهره‌برداران داوطلب و علاقمند در مزارع، باغات و واحد‌های تولیدی با رویکرد تسهیلگری و بکارگیری روش‌های مشارکتی اجرا می‌شود. 

گفتنی است که تعداد ۵۴ مورد بازدید میدانی و کارگاه حل مسئله در مزرعه در رشته‌های مختلف و مسائل مبتلابه بخش کشاورزی استان برای اجرا در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری برنامه‌ریزی شده و تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۳۴ مورد کارگاه حل مسئله در مزرعه با مشارکت و حضور ۷۵۰ نفر از بهره‌برداران داوطلب و علاقمند در ۱۸ شهرستان اجرایی شده است.

برچسب ها: جهش تولید ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.