رشت -کاسپین آخرین بخش از کریدور ریلی، دریابه دریا تکمیل شد

رشت - کاسپین آخرین قطعه از کریدور ریلی دریابه دریا با حدود ۴ هزار و ۸۰۰ تن ریل که امکان مبادله بار ترکیبی در منطفه را فراهم می‌کند فردا به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران فردا با حضور وزیر راه وشهرسای و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیر بنا‌های حمل ونقل کشور بعد از گذشت چندین سال راه آهن رشت- کاسپین که تکمیل کننده کریدور شمال - جنوب کشور خواهد بود به بهره برداری می‌رسد.

در همین رابطه عباس خطیبی معاون راه آهن شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور گفت: در این راه آهن ۵.۲ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۵ هزار و ۱۰۰ تن آرماتور بندی و ۱۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۶.۸ کیلومتر حفاری شمع شده است.

به گفته وی حدود ۴۲ هزار مترمکعب بالاست ریزی شده و ۸۸ هزار متر مکعب بالاست شده و تا به امروز ۶۶ هزار قطعه تراورس شده و حدود ۴ هزار و ۸۰۰ تن ریل گذاری شده است.

او گفت: ۱۴ دستگاه سوزن و ۱۸ دستگاه پل‌های بزرگ  وحدود ۴ میلیون تن ریل انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مسیر ریلی اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندر انزلی را فراهم می‌سازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور‌های منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است گفت:راه آهن رشت-بندر کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد احداث شده است و ارزش روز آن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.
خطیبی افزود: این پروژه ریلی آخرین بخش از کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان را برقرار می‌کند و امکان مبادله بار ترکیبی از طریق ایران برای منطقه را فراهم می‌سازد.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن ، رشت ، کاسپین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.