نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: شهید آیت‌الله رئیسی مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود، ایشان گویا بدنشان در دنیا بود، اما روح و قلبشان عالم دیگری داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در اجلاسیه ائمه جمعه استان در مسجد نبی‌اکرم (ص) شهر الوند گفت: خدای متعال انسان‌ها را در فضا‌های مختلف تحسین می‌کند، یکی از تحسین‌هایی که خدا می‌کند این است که می‌فرماید آنهایی که مؤمن‌اند در راه خدا مبارزه می‌کنند، آنهایی هم که کافرند در راه طاغوت فعالیت می‌کنند، در ادامه نیز به مؤمنین می‌فرماید در مقابل شیاطین بایستید و بدانید کید، حیله، نیرنگ و بساط آنها ضعیف است.

وی ادامه داد: این معنا که ذکر شد در آیه ۷۶ سوره نساء آمده است که خداوند می‌فرماید «الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا»، یعنی (آنان که ایمان آورده‌اند، در راه خدا می‌جنگند؛ و کسانی که کافر شده‌اند، در راه طاغوت می‌جنگند. پس شما با یاران شیطان بجنگید، که یقیناً نیرنگ و توطئه شیطان در برابر اراده خدا و پایداری شما سست و بی‌پایه است).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در آیه ۷۵ سوره نساء نیز می‌فرماید (شما را چه شده که در راه خدا و رهایی مردان و زنان و کودکان مستضعفی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند نمی‌جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می‌گویند پروردگارا ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده)، خدا در این آیه می‌گوید مردان، زنان و کودکان مستضعف می‌گویند خدایا از طرف خودت یک کسی به داد ما برسد و ما را از این شرایط نجات بدهد، این فریادی است که این روز‌ها در همه جای دنیا می‌شنویم، این عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و قیام علیه استکبار آمریکایی-صهیونیستی را امروز در همه جای دنیا می‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آن کسانی که در جبهه حق قرار می‌گیرند، یعنی برای اجرای فرمان خدا ایستادگی می‌کنند، خدا درباره اینها در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، یعنی (در حقیقت کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگى کردند فرشتگان بر آنان فرود مى‌‏آیند و مى‏‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتى که وعده یافته بودید شاد باشید).

وی بیان کرد: آنهایی که گفتند ما فقط راه خدا را می‌رویم و در این راه ایستادگی کردند، سست نشدند، عقب‌نشینی نکردند، اگر درد و رنجی بر آنها وارد شد در راه خدا سست نشدند، اینها باید بدانند همان طور که اینان رنج و سختی می‌کشند، دشمن هم به برکت مبارزات و ایستادگی اینها رنج و سختی می‌کشد، اما مؤمنین یک فرقی با این دشمنان خدا دارید، مؤمنین به خدا امیدوارید و به وعده‌های خدا دل می‌بندند و خدا حامی آنهاست، در حالی که کفار خدا را ندارند و امیدی هم ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: این معنا نیز در آیه ۱۰۴ سوره نساء آمده است که خداوند می‌فرماید «وَلَا تَهِنُوا فِی ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا»، یعنی (و در تعقیب و جست‌وجوی دشمن سستی نکنید. اگر شما در رویارویی با دشمن درد و رنج می‌بینید، آنان نیز، چون شما درد و رنج می‌بینند، و شما چیزی را، چون پیروزی و پاداش از خدا امید دارید که آنان امید ندارند؛ و خدا همواره دانا و حکیم است).

امام جمعه قزوین اضافه کرد: آنهایی که در راه خدا سست نشدند و عقب‌نشینی نکردند، خدا را کنار نگذاشتند، جوانمردی را حفظ کردند، حق‌طلبی از زبانشان نیفتاد، امیدشان به خدا حفظ شد، خدا مطابق وعده‌اش در آیه ۳۰ سوره فصلت فرشتگان را بر جان اینها نازل می‌کند، فرشتگان به اینها می‌گویند نترسید، مأیوس، ناامید و غمگین نشوید، بشارت باد بر شما آن بهشتی که خدا به شما وعده داده است، آن بهشت انتظار شما را می‌کشد.

وی یادآور شد: بنابراین آنهایی که مؤمن هستند و در راه خدا استقامت و ایستادگی می‌کنند، خدا به آنها وعده بهشت داده و فرشتگان بر جان آنها نازل می‌شوند، این آرامشی که استقامت‌کنندگان در راه خدا دارند، مربوط به همین آیه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: آیت‌الله رسولی محلاتی نقل می‌کردند خرمشهر سقوط کرده بود، ایشان در آن زمان رئیس دفتر امام (ره) بودند، می‌گویند وقتی می‌خواستیم این خبر را به اطلاع امام (ره) برسانیم، نگران بودیم که چطور این خبر را به امام (ره) بدهیم، ایشان می‌گویند وقتی رفتم امام (ره) داشتند برای نماز ظهر و عصر اقامه می‌گفتند، وسط اقامه ایشان رسیدم و گفتم برادران نظامی می‌گویند خرمشهر سقوط کرده است، امام (ره) فرمودند بروید به آنها بگویید جنگ است آقا، جنگ است دیگر، و سپس نمازشان را ادامه دادند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: وقتی امام (ره) عزیزترین یاران فعال عرصه‌های انقلاب را از دست دادند، چه حالی داشتند؟ وقتی علامه مطهری به شهادت رسید، امام (ره) چه واکنشی نشان داد؟ وقتی حاج‌آقا مصطفی در نجف به شهادت رسید، امام (ره) چه عکس‌العملی داشتند؟ فرمودند این از الطاف خفیه الهی است.

وی بیان کرد: این همان نزول فرشتگان است که به آدم‌ها آرامش می‌دهد، آدم وقتی پای کار خدا ایستاد و مؤمن بود، فرشتگان در دل آدم نازل می‌شوند، اینها درس‌های دانشگاه بندگان شایسته خداست که ما باید یاد بگیریم.

امام جمعه قزوین گفت: وقتی فرشتگان و ملائک در قلب کسی نازل شوند، امید به قلب‌ها نازل می‌شود، با آمدن فرشتگان، توانایی برای انسان به ارمغان می‌آید، فرشتگان که بیایند آینده‌ای روشن را به انسان نشان می‌دهند و پیروزی‌های آینده را به نمایش می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: همان طور که فرشتگان در دل آدم‌های مؤمن نازل می‌شوند، شیاطین هم فعال هستند، کسانی که در راه طاغوت می‌جنگند، شیاطین در دل آنها نازل می‌شوند، شیاطین یأس، ناامیدی، خشونت، کودک‌کشی و نسل‌کشی را زمینه‌سازی می‌کنند.

وی گفت: خدای متعال در آیات ۲۲۱ و ۲۲۲ سوره شعراء می‌فرماید «هَلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلَى مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیَاطِینُ، تَنَزَّلُ عَلَى کُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ»، یعنی (آیا شما را خبر دهم که شیاطین بر چه کسى فرود مى‌آیند، بر هر دروغزن گناهکارى فرود مى‌‏آیند).

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: خدای متعال در این آیات می‌فرماید شیاطین در دل چه کسانی نازل می‌شوند؟ شیاطین در دل دروغگویان گنهکار نازل می‌شوند، یعنی هر کس بیشتر دروغ می‌گوید و بیشتر گناه می‌کند شیاطین بیشتر با او سر و کار دارند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۲۰۱ سوره اعراف می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»، یعنی (مسلماً کسانی که نسبت به گناهان، معاصی و آلودگی‌های ظاهری و باطنی تقوا ورزیده‌اند، هرگاه وسوسه‌هایی از سوی شیطان به آنان رسد خدا و قیامت را یاد کنند، پس بی‌درنگ بینا شوند و از دام وسوسه‌هایش نجات یابند)، آنهایی که اهل تقوا و ایمان هستند، وقتی شیطان اینها را دور می‌زند و می‌خواهد در اینان رخنه کند، متوجه می‌شوند، ناگهان برقی از بصیرت در وجودشان درخشیدن می‌گیرد و شیطان را می‌شناسند.

وی عنوان کرد: بنابراین بصیرت و بینایی نمی‌گذارد که مؤمن راه کج را انتخاب کند، اما دروغگو همیشه حرف شیطان را گوش می‌کند، در انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌ای که گذشت، رفتار شهید آیت‌الله رئیسی را دیدید، رفتار دیگران را هم مشاهده کردید، ایشان گویا بدنشان در دنیا بود، اما روح و قلبشان عالم دیگری داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمانی که حضرت ابوالفضل (ع) آمدند از اباعبدالله (ع) اجازه رفتن به میدان را بگیرند، امام حسین (ع) اجازه ندادند و فرمودند تو فرمانده لشکر من هستی، اگر بروی این لشکر متفرق می‌شوند، حضرت ابوالفضل (ع) نیز اطاعات امر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: بعد از مدتی حضرت ابوالفضل (ع) دوباره خدمت امام حسین (ع) آمد و اجازه میدان خواست، شاید این سؤال پیش بیاید که چرا دوباره حضرت ابوالفضل (ع) آمد و اجازه خواست؟ پاسخ این است که آن زمان امام (ع) لشکر و نیرو داشت و پرچمدار می‌خواست، اما در نهایت دیگر لشکری برای امام (ع) باقی نمانده بود که نیاز به فرمانده داشته باشد.

وی تأکید کرد: حاج قاسم سلیمانی نیز علمدار رهبر حکیم انقلاب اسلامی بود، وقتی علم از دست ایشان افتاد، علمدار دیگری این علم را برداشت، البته رهبر ما علمداران زیادی دارد و مردان زیادی برای علمداری، خدمتگزاری و شهادت صف کشیده‌اند، هر کدام از اینها بروند، یک نفر دیگر این پرچم را نگه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار