رئیس کمیته بین‌الملل جشنواره پژواک گفت: قصد داریم جشنواره پژواک را به یک بستر معتبر برای دیپلماسی رسانه‌ای تبدیل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا بالاور -  محسن سوهانی رئیس کمیته بین‌الملل چهارمین جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی پژواک با حضور در برنامه خبر رسانه گفت: امسال اولین دور جشنواره پژواک است که بین‌المللی شده و بسیار مهم است. ما موضوعی به نام برندسازی ملی داریم. در کنار حوزه سخت نظامی و جنگ‌هایی که بر سر منابع طبیعی و مرزهای سیاسی وجود دارد، یک حوزه تصویری است که کشورها از خود ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آسیب شناسی داشته باشیم، ما یک مشکل تاریخی در استفاده از فرصت‌ها در این زمینه داریم. برای مثال یکی از افتخارات و برگ‌‌های زرین جمهوری اسلامی ایران کمک به مردم بوسنی بود. ناکامی ما از آنجا آغاز شد که در حوزه‌های بعد از جنگ مانند فرهنگی این برگ زرین را برجسته نکردیم. نتیجه این شد که آمریکا خود را ناجی مردم بوسنی معرفی کرد و جانفشانی‌های ایران به فراموشی سپرده شد.

وی افزود: جشنواره پژواک سه دوره سابقه دارد و موفق ظاهر شده است. موفق‌ترین جشنواره صداپایه در خاورمیانه است، در نتیجه بستر و فضای مناسبی برای فضای دیپلماسی است و باعث شد از این فرصت استفاده کنیم و  جشنواره را بین‌المللی کنیم. 

او ادامه داد: نخستین گام معطوف به مقوله مقاومت شدیم، لذا در دوره ابتدایی فراخوانی با این موضوع انتخاب شد که ۹۹ اثر به دست ما رسید که ۲۹ اثر از کشورهای خارجی بود. از کشورهایی مانند فلسطین، لبنان و یمن آثار داشتیم و بنا داریم دایره بین‌المللی را گسترش دهیم.

وی درباره داوری آثار گفت: ما سه داور ایرانی و دو داور خارجی داشتیم. کارها به زبان فارسی، عربی و انگلیسی بود‌. کارهای خوبی داشتیم، برای مثال تولیدات یمن با توجه به جنگی که دارند با کیفیت بودند و مورد توجه هیات داوران قرار گرفته بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار