سید احمد مصطفوی، تهیه‌کننده برنامه «آرمان» از بازتولید این برنامه در شبکه قرآن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محسنی - مصطفوی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ««آرمان» با محوریت گفت‌وگوهای معارفی، در تعامل مستقیم با مخاطبان دغدغه‌مند، تحولات فرهنگی همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب را با نگاهی عمیق و قرآنی تحلیل و روایت می‌کند.»

برنامه‌ای با رویکرد اندیشه‌ای و آرمانی

سید احمد مصطفوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بازتولید برنامه «آرمان» در شبکه قرآن و معارف سیما، گفت: «این برنامه با سابقه دو ساله، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه قرآن پخش می‌شود و تلاش دارد اتفاقات قرآنی، فرهنگی و هنری کشور را از منظری اندیشه‌ای و آرمانی تحلیل کند.»

وی افزود: «تم محتوایی «آرمان» ثابت است و برنامه همواره به موضوعات محوری مانند حجاب، نفاق، امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد و سعی دارد این محورهای ثابت را در بستر رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی تقویت کند.»

بررسی تخصصی نمایشگاه کتاب با نگاهی قرآنی

تهیه‌کننده «آرمان» با اشاره به پوشش ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب در این برنامه گفت: «از آغاز نمایشگاه تاکنون، برنامه «آرمان» روی آنتن بوده و رویکرد برنامه در این دوره معطوف به بررسی پیوندهای قرآنی و فرهنگی این رویداد بوده است.»

وی افزود: «از جمله موضوعاتی که در برنامه امسال به آن پرداخته شد، گفت‌وگوی اندیشه‌ای پیرامون حجاب در نمایشگاه، تحول در سازوکار فروش مجازی و تحویل حضوری، افزایش ۳۰ درصدی ناشران حاضر و آمار کتاب‌های پرفروش در حوزه‌های دینی، حیا و عفاف بوده است.»

مصطفوی تأکید کرد: «برخلاف برخی ادعاها مبنی بر دین‌گریزی جامعه، استقبال از کتاب‌های معارفی نشان‌دهنده اقبال مردمی به ارزش‌های دینی است.»

پرداختن به نمایشگاه مجازی و چالش‌های آن

مصطفوی ادامه داد: «یکی از نقاط تمرکز ما در برنامه، معرفی امکانات و چالش‌های نمایشگاه مجازی کتاب بود. در چند قسمت، نحوه استفاده، مزایا، نقاط قوت و ضعف این شیوه را برای مخاطبان تشریح کردیم تا کسانی که امکان حضور فیزیکی در تهران را ندارند، بتوانند از ظرفیت این رویداد بهره ببرند.»

وی افزود: «برای بررسی این موضوع، از مسئولان اصلی نمایشگاه از جمله معاون وزیر، دعوت کردیم تا اطلاعات دقیق‌تری در اختیار مخاطبان قرار گیرد.»

تعامل فعال با مخاطبان دغدغه‌مند

تهیه‌کننده برنامه «آرمان» با اشاره به تعامل دوسویه با مخاطبان گفت: «ما از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیامک و پیام‌رسان‌ها بازخورد مخاطبان را دریافت می‌کنیم و تلاش داریم موضوعات مورد سؤال و دغدغه‌های جامعه مذهبی را در برنامه پوشش دهیم.»

مصطفوی در پایان خاطرنشان کرد: ««آرمان» تریبونی است برای پاسخ به نیازهای فکری مخاطبانی که پیگیر معارف دینی، فرهنگی و اجتماعی هستند و با بهره‌گیری از کارشناسان و مدیران رده‌اول، سعی می‌کنیم مسائل مهم روز را با نگاهی آرمانی و تحلیلی به بحث بگذاریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.