مجری طرح خط ۱۰ مترو تهران، از آغاز عملیات حفاری تونل این خط با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه (TBM) خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام قبادی - فرهاد زمانی، مجری طرح خط ۱۰ مترو تهران، در جریان بازدید اصحاب رسانه از ایستگاه دریاچه چیتگر، با اشاره به آغاز عملیات حفاری تونل این خط با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه (TBM)، اظهار داشت: تا کنون دستگاه حفار مکانیزه حدود ۷۹۰ متر پیشرفت داشته است و طبق برنامه‌ریزی‌ها، پیشرفت روزانه این دستگاه حدود ۱۰ متر پیش‌بینی شده است. 

وی افزود:  خط ۱۰ مترو تهران به طول ۴۷ کیلومتر و با ۳۵ ایستگاه از غرب به شرق تهران امتداد دارد. این خط با توجه به اولویت‌بندی‌های شهری و ترافیکی، به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده است. بخش غربی از نمایشگاه بین‌المللی تهران تا ایستگاه ملکی با طول ۲۹ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه و بخش شرقی از ایستگاه ملکی تا فلکه سوم تهران‌پارس با طول ۱۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه تشکیل شده است. 

مهندس زمانی با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه، اظهار داشت: در صورت تامین به موقع منابع مالی، پیش‌بینی می‌شود پروژه در مدت ۶ سال به بهره‌برداری برسد. 

وی همچنین از آغاز عملیات حفاری تونل از ایستگاه دریاچه چیتگر به سمت ایستگاه جنت‌آباد خبر داد و افزود: انتظار می‌رود با پیشرفت روزانه ۱۰ متر، حفاری تونل در این مسیر ادامه یابد. 

مجری طرح خط ۱۰ مترو تهران در پایان با تأکید بر اهمیت این پروژه در کاهش ترافیک و بهبود حمل‌ونقل عمومی در تهران، گفت:  خط ۱۰ مترو با پوشش گسترده مناطق مختلف تهران، نقش مهمی در تسهیل تردد شهروندان ایفا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بمانی
۰۰:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
تراخدا چرا برا پاکدشت نزدیکترن شهر به تهران که جاده ترانزیتی وپر رفت وامد وترافیکی است هیچ اقدامی برا مارو نمیشود با اینکه مثل شهر ری از روی جلده جا دارد ونیاز به تونل ندارد ومردمان این شهرستان هر روز به خاطر شغل وتحصیل بوه ها وخانواده مجبور درتردد ایندجاده پر خطر وپر ترافیک هستند خیلی ها هم خانه هارو اجاره یافروخته مجبورند به تهران این شهر شاوغ بیایند فقط سالهاست وعده مترو میدهند به علت این که منطقه محرم است رسیدگی نمکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۴
تو تمام مطالعات اساسی از دهه ۴۰ تا ۹۰ چیتگر رو بعنوان هاب تفریحی و تسویه هوای آلوده تهران،بدلیل جریان باد غرب به شرق،منظور کرده بودن. لعنت ابدی به اون تفکری که امروزه چیتگر رو کرده منبع برج ها!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۴
مترو در اندیشه نیست و رفت و آمد به تهران مشکل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۴
۴ ساله شروع کردن متاسفانه
????
Italy
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۴
خوبه ۱۲سال دیگه میرسه مقصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۴
سلام اهواز هم بخشی از ایران است. چطور برای متروی تهران بودجه هست ولی برای مترو ۳۵ ساله اهواز بودجه نیست.‌؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار